Hij is indrukwekkend. Hij is krachtig. Hij straalt in alles ‘ga met mij rijden’ uit.

GERRY MCGOVERN DESIGN DIRECTOR, LAND ROVER
IN DE EERSTE PLAATS EEN RIJDERSAUTO

Neem plaats op de bestuurdersstoel van de Range Rover Sport en het is direct duidelijk dat dit een auto is die zijn bestuurder inspireert en uitnodigt om te rijden.

BEKIJK PRESTATIES
MARKANT EN KRACHTIG SILHOUET

Van zijn krachtige lijnenspel tot zijn zwevende dak en scherp hellende voorruit, is alles aan de Range Rover Sport ontworpen volgens een nieuwe norm.

BEKIJK DESIGN
OP DE BESTUURDER AFGESTEMDE COCKPIT

De bedieningselementen in de cockpit zijn ergonomisch ontworpen voor een intuïtieve en boeiende rijbeleving.

BEKIJK DESIGN
CLASS-LEADING CAPABILITY ON AND OFF-ROAD

De Range Rover Sport biedt een absoluut fantastische en sportieve rijbeleving op de weg in combinatie met de van Land Rover bekende all-terrain prestaties.

BEKIJK CAPACITEITEN

PRESTATIES

PRESTATIES
/
MOTOREN
/

De getoonde afbeelding dient puur ter illustratie.

KOETSWERK EN CHASSIS
/
HYBRID
/
WAT IS EEN LAND ROVER HYBRID?

De Hybrid combineert een 3.0 V6-dieselmotor met een elektromotor voor een maximum vermogen van 260 kW (354 pk).

BEKIJK DE FILM
HET HYBRIDESYSTEEM IN DETAIL

Rijden is eenvoudig en intuïtief doordat er automatisch tussen de dieselmotor en de elektromotor wordt geschakeld.

BEKIJK DE FILM
IS DE HYBRID GESCHIKT VOOR U?

De Range Rover Sport Hybrid kan efficiënter presteren in drukke stedelijke omgevingen en op binnenwegen.

BEKIJK DE FILM
HYBRID-INSTELLINGEN HYBRID AANPASSEN

Prestaties kunnen worden geoptimaliseerd via vier rijprogramma’s om tegemoet te komen aan verschillende omstandigheden en behoeften.

BEKIJK DE FILM

CAPACITEITEN

CAPACITEITEN
/

CAPACITEITEN

CAPACITEITEN

TERRAIN RESPONSE

Ongeëvenaarde capaciteiten vormen het uitgangspunt van elke Land Rover en Terrain Response optimaliseert dat kenmerk. Het stelt de bestuurder in staat om motor, transmissie, centraal differentieel en onderstelsystemen optimaal af te stemmen op de eigenschappen van de betreffende ondergrond. Dit wordt automatisch geregeld bij auto’s die zijn uitgerust met het optionele Terrain Response 2.

CAPACITEITEN

CAPACITEITEN

ALL-TERRAIN PROGRESS CONTROL

Dit geavanceerde systeem (optie) stelt de bestuurder in staat een vaste, lage snelheid in te stellen die ook onder de meest uitdagende omstandigheden wordt gehandhaafd. Het werkt bij snelheden tussen 2 km/h en 30 km/h en zorgt ervoor dat de bestuurder zich volledig kan concentreren op het ontwijken van zelfs de lastigste obstakels. Zodra het systeem is geactiveerd, kunnen de ‘+/-’ cruise control-toetsen op het stuurwiel worden gebruikt om de snelheid in te stellen.

CAPACITEITEN

CAPACITEITEN

WADE SENSING

Voor het veilig en zelfverzekerd oversteken van beken, een doorwaadbare plaats of ondergelopen land. Wade Sensing meet de diepte van het water door het gebruik van sensoren aan de onderzijde van de buitenspiegels en zorgt voor actuele informatie die voor de auto van belang is. Deze gegevens en de maximale doorwaaddiepte worden getoond op het touchscreen. Zo krijgt de bestuurder de juiste informatie om zijn rijgedrag aan te passen.

/
CAPACITEITEN
/

EXTREEM GETEST

WIELOPHANGING

Bij het testprogramma in onze meedogenloze testopstelling wordt elk model blootgesteld aan een equivalent van een periode van tien jaar extreem rijden

WINDSNELHEID

Zijwind met een snelheid van 180 km/h. Hoge omgevingstemperaturen. Situaties met een lage luchtverplaatsing. Deze en andere uitdagende luchtbewegingen worden nagebootst in onze klimaatkamers om elk model en zijn systemen tot het uiterste te testen.

WARM EN KOUD KLIMAAT

Auto’s worden bevroren tot -40 °C en verhit tot 50 °C, zowel in natuurlijke omgevingen als in klimaatkamers. Het maakt niet uit waar ter wereld u naar toe gaat, u bent altijd verzekerd van comfort en connectivity.

OFFROAD

Elke Land Rover is in staat tot legendarische offroad-prestaties. Tijdens tests in afgelegen streken als de ijsvelden van Arjeplog in Zweden en de meedogenloze zandvlaktes van Dubai, leggen de prototypes zo’n 8.500 kilometer af.

TECHNOLOGIE

TECHNOLOGIE
/
INNOVATIE

De volledig uit aluminium vervaardigde, zelfdragende carrosserie en de optionele hybride-aandrijving van de Range Rover Sport bieden grotere efficiency, minder emissies en zelfs een betere rijdynamiek.

PRESTATIES OP DE WEG

Een programma technologieën verbetert de rij-eigenschappen. Zo zorgt Dynamic Response voor een betere handling, Adaptive Dynamics voor een evenwichtig rijgedrag en betere controle, en Torque Vectoring voor alert en gecontroleerd bochtgedrag.

OFFROAD-CAPACITEITEN

Met een uitgebreid programma systemen kunt u de meest veeleisende rijomstandigheden aan, bijvoorbeeld met Terrain Response 2, dat de respons van de auto aanpast aan de rijomstandigheden, tot Low Traction Launch waarmee u ook op een gladde ondergrond beheerst en soepel kunt wegrijden.

BESTUURDERONDERSTEUNING

Met Blind Spot Monitor om te waarschuwen voor van achteren naderende voertuigen, Park Assist-technologie en Advanced Tow Assist dat het achteruitrijden met een trailer vergemakkelijkt, wordt elke rit gemakkelijker en veiliger.

COMFORT EN GEBRUIKSGEMAK

Geniet van extra gebruiksgemak met de handsfree elektrische achterklepbediening, waarmee u moeiteloos de achterklep kunt openen of sluiten, en de automatische instaphoogte voor gemakkelijker in- en uitstappen.

INFOTAINMENT

InControl Touch Pro biedt een geavanceerd navigatiesysteem en wordt bediend via het 10,2”-touchscreen. Het kan worden uitgebreid met opties als het InControl Connect Pro-connectivitypakket en MeridianTM audiosystemen voor een audiobeleving van concertkwaliteit.

INNOVATIE

De volledig uit aluminium vervaardigde, zelfdragende carrosserie en de optionele hybride-aandrijving van de Range Rover Sport bieden grotere efficiency, minder emissies en zelfs een betere rijdynamiek.

DESIGN

EXTERIEUR DESIGN

EXTERIEUR DESIGN

OPWINDEND DESIGN

De Range Rover Sport is ontworpen en ontwikkeld om een absolute maatstaf te vormen in zijn klasse. Zijn prachtige proporties, krachtige uitstraling, ranke lijnenspel en zorgvuldig vormgegeven randen en hoeken geven vorm aan een auto die altijd in het oog springt.

EXTERIEUR DESIGN

EXTERIEUR DESIGN

OPTIMALE PRESTATIES

De Range Rover Sport is ontworpen om de meest wendbare, dynamische en alert reagerende Land Rover ooit te zijn. Zijn markante en krachtige design straalt zijn energie en moderniteit uit De volledig aluminium carrosserie reduceert niet alleen het gewicht, maar vergroot ook de wendbaarheid en de veiligheid.

/

EXTERIEUR DESIGN

EXTERIEUR DESIGN

SVO PREMIUM PALET

Verfraai het uiterlijk van uw Range Rover Sport met een van de prachtige lakkleuren uit ons SVO Premium Palet.

/
VEELZIJDIG INTERIEUR
/

*De derde zitrij is geschikt om door oudere kinderen te worden gebruikt, die de veiligheidsgordel voor volwassenen kunnen gebruiken, al dan niet in combinatie met een stoelverhoger. Ze zijn niet geschikt voor kleinere kinderen die een kinderstoeltje nodig hebben waarbij de veiligheidsgordel voor volwassenen niet wordt gebruikt om het kind direct vast te houden.

INTERIEUR DESIGN

INTERIEUR DESIGN

ONTWORPEN RONDOM DE BESTUURDER

De cockpit en de bedieningselementen zijn ontworpen rondom de bestuurder voor een heldere, intuïtieve bediening zonder afleidingen. Dit wordt verbeterd door de Sports Command Driving Position die de bestuurder een uitstekend en vertrouwenwekkend zicht geeft op weg en verkeer, samen met een zelfverzekerd gevoel van optimale controle.

INTERIEUR DESIGN

INTERIEUR DESIGN

EEN EIGENTIJDS INTERIEUR

Het interieur van de nieuwe Range Rover Sport is ontworpen en zorgvuldig gestileerd om het sportieve karakter te benadrukken. Krachtige lijnen, strakke oppervlakken en ingetogen details zijn aangevuld met zacht aanvoelende afwerkingen en de mooiste materialen. Deze ruimte is zowel comfortabel als praktisch.

/

COMFORT EN GEBRUIKSGEMAK

COMFORT EN GEBRUIKSGEMAK
/

COMFORT EN GEBRUIKSGEMAK

COMFORT EN GEBRUIKSGEMAK

HANDSFREE ELEKTRISCHE ACHTERKLEPBEDIENING

Met de handsfree elektrische achterklepbediening kunt u de achterklep openen of sluiten vanaf het trottoir zonder fysiek de auto of de afstandsbediening te hoeven aanraken. Voor de elektronische bediening beschikt de auto over sensoren aan weerszijden van de achterklep. Door uw voet op en neer te bewegen onder de achterzijde van de auto kunt u de achterklep gemakkelijk bedienen. Het leven wordt steeds eenvoudiger.

COMFORT EN GEBRUIKSGEMAK

COMFORT EN GEBRUIKSGEMAK

AUTOMATIC ACCESS HEIGHT

Deze functie verlaagt de rijhoogte van de auto met 50 mm voor gemakkelijker in- en uitstappen wanneer de auto is geparkeerd. Alleen beschikbaar met de elektronisch gestuurde luchtvering en zorgt ervoor dat u probleemloos en ontspannen kunt in- en uitstappen.

COMFORT EN GEBRUIKSGEMAK

COMFORT EN GEBRUIKSGEMAK

SOFT DOOR CLOSE

De Soft Door Close-optie omvat een elektrische sluitbekrachtiging voor elk portier. Wanneer u het portier sluit, zorgt het systeem dat deze over de laatste 6 mm gecontroleerd dicht wordt getrokken, zonder storende geluiden. Deze functie zorgt ervoor dat het in- en uitstappen moeiteloos, soepel en nog geraffineerder gaat.

/

OPTIES EN ACCESSOIRES

U kunt uw Range Rover Sport nog verder individualiseren door originele Land Rover accessoires toe te voegen. De stijlvolle, robuuste en veelzijdige accessoires zijn ontworpen, getest en geproduceerd volgens dezelfde stringente eisen als die gelden voor de originele uitrusting van uw auto. U kunt de accessoires op elk moment toevoegen, al naar gelang uw wensen.

TERUG

UW MODEL KIEZEN

RANGE ROVER SPORT

Uw Model Kiezen

Functies en beschikbaarheid kunnen verschillen per land en per uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw Land Rover dealer.

Meridian is een geregistreerde merknaam van Meridian Audio Ltd.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070


De vermelde cijfers zijn het resultaat van officiële tests door de constructeur conform de wetgeving van de EU. Het werkelijke brandstofverbruik van een wagen kan verschillen van het in de tests behaalde verbruik. De cijfers zijn enkel bedoeld om vergelijkingen mogelijk te maken.