BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

AVONTUURLIJKE LAND ROVER DEFENDER WORKS V8 TROPHY VIERT EXPEDITIE-ERFGOED MET UNIEKE ERVARING

Land Rover Classic bouwt 25 gereviseerde exemplaren van de Defender Works V8 Trophy voor een avontuurlijk evenement aan Eastnor Castle in 2021

Land Rover Classic bestendigt het formidabele expeditie-erfgoed van de originele Defender met een beperkte reeks van de avontuurlijke Defender Works V8 Trophy voor een exclusieve wedstrijd aan Eastnor Castle in 2021.

De Trophy-modellen zijn gebaseerd op de gereviseerde Defender Works V8 2012-2016, ontwikkeld door Land Rover Classic. Deze wagens beschikken onder meer over een 405 pk / 515 Nm sterke 5.0 liter V8-benzinemotor, een ZF-achttrapsautomaat en een ingrijpend opgewaardeerd ophangings-, stuur- en remsysteem. Bovendien ondergingen ze diverse bijkomende upgrades, specifiek afgestemd op terreingebruik.

In totaal zullen 25 exemplaren van de Defender Works V8 Trophy in de koetswerkversies 90 en 110 exclusief worden afgewerkt in de unieke koetswerkkleur Eastnor Yellow met bijpassende 16" stalen velgen. De wielkasten, de motorkap en de achterklep zijn afgewerkt in contrasterend Narvik Black. De speciaal gebouwde voertuigen krijgen ook led-koplampen, een historisch radiatorrooster, unieke Land Rover Trophy-logo’s en gepersonaliseerde deelnamelabels voor elke klant.

De Defender Works V8 Trophy werd ontworpen om de meest veeleisende uithoudingswedstrijden het hoofd te bieden. De bijkomende terreinkit omvat een lier vooraan, een meerpunts-expeditiekooi, een imperiaal, een bodembescherming, een A-stang, een verhoogde luchtinlaat, led-spots en modderbanden.

Defender Works V8 cc-680x450_3

Binnenin plukt de onmiddellijk herkenbare 4x4 de vruchten van een volledig zwarte bekleding in Windsor-leder, Recaro-sportzetels, contrasterende gele stiknaden en een op maat gemaakte Land Rover Trophy-wijzerplaat van Elliot Brown. Land Rover Classics eigen Classic-infotainmentsysteem met geïntegreerd navigatiesysteem en connectiviteit voor mobiele toestellen is eveneens van de partij.

Later dit jaar (en afhankelijk van de geldende COVID-19 maatregelen) zullen de kopers van de Defender Works V8 Trophy worden uitgenodigd om deel te nemen aan een exclusief driedaags avontuur aan Eastnor Castle in Herefordshire, de spirituele thuisbasis van de terreintrainingen, -tests en -ontwikkeling van Land Rover. Dit zal tevens de eerste keer zij dat de klanten met hun auto rijden.

Dan Pink, Director Land Rover Classic, licht toe: “De Land Rover Defender is altijd al meer dan een auto geweest. Door zijn technische capaciteiten en zijn kwaliteiten voor landexpedities en terreinwedstrijden staat hij erom bekend elke uitdaging te overwinnen. De nieuwe Land Rover Trophy brengt dit tot leven voor een nieuwe generatie van avonturiers.

Ervaringen staan centraal in het DNA van Land Rover Classic en het hele concept steunt rechtstreeks op de feedback die we hebben ontvangen. Onze klanten willen vanaf dag één hun eigen verhalen, littekens en patina creëren met hun Works V8 Trophy-voertuigen en kampvuurgesprekken met gelijkgestemde fans aanwakkeren.

We kijken uit naar een opwindend en onvergetelijk evenement vol kameraadschap en zullen nog jaren doorgaan met de Land Rover Trophy-legende. Het silhouet van deze wagens zien, dat u onmiddellijk herkent als een Land Rover als hij door de heuvels van Eastnor rijdt, wordt een bepalend moment in dit avontuur
.”

defender-cc-680x450_4

Zodra ze hun Defender Works V8 Trophy voor het eerst hebben aanschouwd, zullen klanten en hun copiloten er hun eerste stempel op drukken door hun naam en de vlag van hun land aan te brengen op de wagen. Vervolgens vertrekken ze voor een reeks van uitdagingen, geïnspireerd op befaamde wereldwijde avonturen en wedstrijden die meer dan zeven decennia van Land Rover-productie dekken.

In het kader van dit avontuur genieten onze klanten persoonlijke begeleiding, die hen de unieke kans biedt om extreme rijtechnieken en -vaardigheden aan te leren in hun eigen wagen alvorens ze hun training in de praktijk brengen. Iedereen zal meedingen naar een reeks prijzen, waaronder een hoofdprijs voor de algemene winnaar, die later in 2021 bekend wordt gemaakt.

Bekende gezichten uit het avontuurlijke erfgoed van Land Rover werkten mee aan de lanceringsfilm voor de Defender Works V8 Trophy, waaronder racepilote, stuntpilote en Land Rover-ambassadrice Jessica Hawkins, en Camel Trophy-deelnemer Bob Ives, die het evenement in 1989 op zijn naam schreef. Een aantal van deze experts zullen ook aanwezig zijn op de Land Rover Trophy om hun kennis en ervaringen te delen.

Het Land Rover Trophy-evenement wordt ondersteund door de nieuwe Defender en de zorgvuldig geselecteerde merkpartners Elliot Brown, Fat Face en Musto, die speciaal voor Defender Works V8 Trophy-klanten aanvullende producten hebben ontwikkeld.

Zowel de 90- als de 110-versie van de Defender Works V8 Trophy zal rechtstreeks te koop worden aangeboden door Land Rover Classic, met prijzen die beginnen bij 195.000 pond voor een Defender 90 in het Verenigd Koninkrijk.

TECHNISCHE GEGEVENS
LAND ROVER DEFENDER WORKS V8 TROPHY
MOTOR EN VERSNELLINGSBAK

Cilinderinhoud (cm3)
4.999
Cilinders
Atmosferische V8-benzinemotor (EU5)
Vermogen (pk)
405@6.000 t/min
Koppel (Nm)
515@5.000 t/min
Transmissie
Achttrapsautomaat met pistoolvormige versnellingspook, vierwielaandrijving, transferbak met twee verhoudingen, verstevigde differentiëlen voor en achter, koppelverdeling via middendifferentieel
CHASSIS

Voor- en achterwielophanging
Voor: aangedreven starre as, schroefveren, telescopische schokdempers. Panhard-stang en Radius-armen. Antirolstang
Achter: aangedreven starre as, schroefveren, telescopische schokdempers. ‘A’-frame en wieldraagarmen. Stabilisatorstang.
Remmen vooraan
Bekrachtigde schijfremmen, 335 mm, remklauwen met vier zuigers
Remmen achteraan
Bekrachtigde schijfremmen, 300 mm, remzadels met vier zuigers
Velgen en banden
16" versterkte stalen velgen, modderbanden in maat 235/85 R16
Stuurinrichting Kogelkringloopstuur met bekrachtiging

BESCHIKBAARHEID

De Defender Works V8 Trophy is verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk, Europa, MENA, Afrika en Oceanië. De exemplaren worden individueel ingevoerd volgens de regels voor de import van geconverteerde voertuigen. Geïnteresseerden dienen eventuele vragen aan Land Rover Classic te richten via: www.landrover.com/classic, +44 (0) 2476 566 600, sales@classic-jaguarlandrover.com

GESCHIEDENIS VAN DE DEFENDER V8

• De V8-geschiedenis van de Land Rover Defender en zijn productievoorgangers gaat terug tot de Series III Stage 1 V8 uit 1979. Deze 3.5 V8-motor met carburator was afkomstig van Rover en ontwikkelde 90 pk.
• De Land Rover One Ten uit 1983 en Land Rover Ninety uit 1984 gebruikten dezelfde 3.5 V8-motor van Rover als de Series III Stage 1 V8, maar dan in een versie met 113 pk, die in 1987 werd opgedreven tot 135 pk.
• Voor de Noord-Amerikaanse markt werden vanaf 1992 ook een Defender 90s en 110s gebouwd, met een 182 pk sterke, rechtstreeks ingespoten variant van Rovers V8, die werd uitgeboord tot 3,9 liter en werd gekoppeld aan een viertrapsautomaat.
• In 1998 werd de rechtstreeks ingespoten 4.0 V8-motor met 190 pk uit de tweede generatie van de Range Rover gebruikt voor een beperkte reeks van de Defender 90s 50th Anniversary, eveneens in combinatie met een viertrapsautomaat.
• De Defender Works 2018 met atmosferische 5.0 V8-motor is de eerste officiële Land Rover Defender met V8-motor sinds 1998.