BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

NIEUWE 48V MILD HYBRIDE ZESCILINDER-IN-LIJN DIESEL VULT PLUG-IN HYBRIDE RANGE ROVER AAN

PLUG-IN HYBRIDE RANGE ROVER
De Range Rover werpt zich op als ‘s werelds meest verleidelijke SUV, door een weergaloos design en superieure terreincapaciteiten te verenigen met een onovertroffen raffinement en luxe

De Range Rover viert vijftig jaar baanbrekende innovaties, weergaloos raffinement en onovertroffen terreincapaciteiten met een waaier aan verleidelijke nieuwe speciale reeksen en de lancering van een dieselzescilinder-in-lijn uit de Ingenium-familie.

Als allereerste luxe-SUV heeft hij zijn segment vormgegeven en als verwijzing naar het jaar van zijn eerste voorstelling een halve eeuw geleden zullen slechts 1.970 exemplaren van de nieuwe Range Rover Fifty worden gebouwd. De speciale reeks krijgt het gezelschap van de Westminster en Westminster Black-edities, en ook de exclusieve SVAutobiography Dynamic Black is nieuw in het gamma.

Land Rover bevestigde tevens dat de Range Rover de jongste generatie van soepele en efficiënte Ingenium-dieselmotoren inwijdt, waaronder een ‘mild hybrid’-versie (MHEV) met 48V-batterij die het brandstofverbruik beperkt en het raffinement verhoogt. De nieuwe zescilinderfamilie, die volledig intern werd ontwikkeld, is in België verkrijgbaar met vermogens van 300 pk (221 kW) en 350 pk (258 kW).

Met zijn schelpvormige motorkap, zijn opvallende zwevende dak en zijn kenmerkende luchthappers in de voorvleugels is de Range Rover MJ 2020 nog steeds herkenbaar als een erfgenaam van het origineel uit 1970. In het jaar van zijn gouden jubileum toont hij zich tevens de meest efficiënte, geconnecteerde, luxueuze en capabele Range Rover ooit.
Verbeteringen aan het Range Rover-gamma zijn onder meer de nieuwste geconnecteerde functies. Zo worden Apple CarPlay en Android Auto standaard aangeboden op het hele gamma. Met zijn Executive Class-zetels en tot acht 4G-wifi-verbindingen werpt de Range Rover zich nog steeds op als de ideale werkplaats voor onderweg of de perfecte entertainmentzone tijdens lange ritten.

Bovendien beschikken alle versies standaard over de nieuwste veiligheidstechnologieën, zoals Lane Departure Warning, Emergency Braking en een snelheidsregelaar/-begrenzer. Ook een adaptieve snelheidsregelaar is verkrijgbaar.

Diverse comfortverhogende functies transformeren de reiservaring voor alle inzittenden. De nieuwe luchtionisatie PM2,5 van Nanoe weert schadelijke deeltjes uit het interieur en verbetert zo de luchtkwaliteit voor de bestuurder en zijn passagiers.

Het PM2,5-systeem van de Range Rover wordt bediend met een aanraaktoets in het infotainmentsysteem, ‘Purify’ genoemd. Die activeert de recirculatiefunctie, zuivert de lucht en elimineert deeltjes van minder dan 2,5 micrometer in de lucht, die de gezondheid kunnen schaden.

‘s Nachts biedt de Range Rover zijn klanten nog meer controle over de interieuromgeving, dankzij de nieuwe sfeerverlichting in drie zones. Ook kunnen ze de sfeer personaliseren om een rustgevende en stressvrije omgeving te creëren, door de kleur (keuze uit 10 kleuren) en lichtintensiteit in te stellen via volledig instelbare driekleurige leds.

Prof. Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer van Land Rover, verklaarde: “In de wereld van de luxewagens heeft de Range Rover zich altijd onderscheiden als weergaloos en duurzaam. Zijn unieke en baanbrekende gevoeligheden en de ongeëvenaarde technische benadering zijn de intrinsieke waarden die onze klanten hebben bewonderd sinds de onthulling van de eerste generatie in 1970.

Range Rover Fifty

Om de vijftigste verjaardag van dit auto-icoon te vieren, lanceert het merk de beperkte reeks Range Rover Fifty, waarvan wereldwijd slechts 1.970 exemplaren zullen worden verkocht als verwijzing naar het jaar waarin de oorspronkelijke Range Rover werd gelanceerd.

De Range Rover Fifty, die werd afgeleid van de luxueus uitgeruste Autobiography, beschikt over een aantal specifieke koetswerkaccenten in de kleur Auric Atlas en is leverbaar met twee 22”-velgdesigns, elk met hun eigen, unieke afwerking.

De logo’s zijn voorzien van het opschrift ‘Fifty’, dat Prof. Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer van Land Rover, persoonlijk heeft ontworpen. Dat opschrift zal te zien zijn op het koetswerk en doorheen het interieur, op het unieke ‘1 of 1970’-plaatje in de middenconsole en op de hoofdsteunen, het dashboard en de verlichte drempelplaatjes.

De Range Rover Fifty wordt tevens verkrijgbaar met een standaard en verlengde wielbasis en klanten krijgen de keuze uit vier oordeelkundig geselecteerde koetswerkkleuren. Voor een heel beperkte oplage biedt Land Rover Special Vehicle Operations de Range Rover Fifty ook aan in drie Heritage-kleuren, niet-metaalkleuren die werden gereproduceerd op basis van het kleurenpalet van de oorspronkelijke Range Rover: Tuscan Blue, Bahama Gold en Davos White.

Westminster Edition

De nieuwe Westminster Edition werd afgeleid van het Vogue-model en is verkrijgbaar met diverse benzine-, diesel- en oplaadbare hybridemotoren. Zijn donker getinte ruiten en 21” lichtmetalen velgen met Diamond Turned-afwerking maken hem op slag herkenbaar en hij biedt de keuze tussen diverse niet-metaalkleuren, metaalkleuren en hoogwaardig metaalkleuren. Binnenin gaat het Grand Black-fineer perfect samen met de dakhemel in Suèdestof, het panoramische schuifdak, de Softclose-deuren en het krachtige Meridian Surround System met 19 luidsprekers.

De nieuwe Westminster Black Edition voegt daar nog het Black Exterior Pack aan toe en klanten krijgen de keuze tussen drie glanzend zwarte velgen, gaande van 21”-velgen met negen spaken tot opvallende 22”-velgen met negen dubbele spaken en Gloss Black-afwerking.

Zescilinder-Ingenium-dieselmotoren

De nieuwste Ingenium-dieselmotoren vormen de ideale keuze voor veelrijders en klanten die regelmatig aanhangwagens slepen. De nieuwe zescilinders-in-lijn, die zijn opgebouwd rond de moduleerbare aluminium motorarchitectuur van Jaguar Land Rover, tonen zich soepeler en meer verfijnd dan de vorige dieselgeneratie. Bovendien beschikken ze over ‘mild hybrid’-technologie met 48V-batterij om te voldoen aan ‘s werelds strengste emissienormen, zoals de RDE2-normen (Real Driving Emissions Step 2) die de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) regelen. Zo kan de Range Rover als een van de eerste prestatiegerichte grote luxe-SUV’s uitpakken met dieselmotoren die aan de RDE2-normen voldoen. Deze uiterst efficiënte krachtbronnen scherpen hun respons aan door tijdens vertragingen energie te recupereren en op te slaan in de batterij om ze vervolgens opnieuw te gebruiken tijdens acceleraties.

Zo beperkt de nieuwe D300 met 3,0-liter Ingenium-dieselmotor en ‘mild hybrid’-systeem zijn brandstofverbruik en CO2-uitstoot tot 8,6 l/100 km respectievelijk 225 g/km over de WLTP-cyclus. Bij de krachtigere D350 is dat 9,2 l/100 km en 241 g/km. Zo verenigt de nieuwe topdiesel de efficiëntie en het gewicht van een zescilinder met prestaties die die van de vorige V8 overtreffen.

Het nieuwe motorgamma bestaat in België uit:

Diesel:

• D300 – 3.0 MHEV-dieselmotor, zes cilinders, 300 pk (221 kW), 650 Nm koppel bij 1.500- 2.500 t/min
• D350 – 3.0 MHEV-dieselmotor, zes cilinders, 350 pk (257 kW), 700 Nm koppel bij 1.500-3.000 t/min

Benzine:

• P400 – 3.0-benzinemotor, zes cilinders, 400 pk (294 kW), 550 Nm koppel bij 2.000-5.000 t/min
• P400e – 2.0 PHEV-benzinemotor, vier cilinders, 404 pk (297 kW), 640 Nm koppel bij 1.500-4.000 t/min
• P525 – 5.0 V8-compressormotor, 525 pk (386 kW), 625 Nm koppel bij 2.500-5.500 t/min
• P565 – 5.0 V8-compressormotor, 565 pk (415 kW), 700 Nm koppel bij 3.500-5.000 t/min

De P400e is de meest efficiënte versie van de Range Rover. De P400e met zijn zuiver elektrische, emissievrije rijbereik van 40 kilometer laat een geavanceerde, 300 pk (221 kW) sterke viercilinder-Ingenium-benzinemotor samenwerken met een 143 pk (105 kW) sterke elektromotor. In combinatie met de lithium-ionbatterij van 13,1 kWh beperkt de P400e zijn CO2-uitstoot tot nauwelijks 75 g/km en zijn brandstofverbruik tot 3,3 l/100 km (gemengde WLTP-cyclus).

De standaard geleverd Mode 3-laadkabel dringt de laadtijden voor de P400e gevoelig terug: een volledige laadbeurt duurt minder dan drie uur, tegenover 7,5 uur met een Mode 2-kabel.

SVAutobiography Dynamic Black

Sinds 2014 ontwerpen en produceren de ervaren ingenieurs en vaklui bij Special Vehicle Operations de snelste, exclusiefste en meest luxueuze SUV's die Range Rover in zijn vijftigjarige geschiedenis heeft voortgebracht. In de superieure luxe, prestaties en capaciteiten van de SV-familie bereikt de ontwikkeling van Range Rover haar toppunt. Voor klanten die een ongeëvenaard raffinement en prestatieniveau zoeken, omvat Land Rovers Special Vehicle Operations-gamma onder meer de Range Rover SVAutobiography, SVAutobiography Dynamic en de nieuwe SVAutobiography Dynamic Black.

De SVAutobiography Dynamic Black werd ontworpen om het visuele karakter van dit doelgerichte model te benadrukken en verenigt een koetswerk in de metaalkleur Santorini Black met accenten in Narvik Black Gloss, 22” glanzend zwarte lichtmetalen velgen en drempelplaatjes met merklogo. Andere opvallende koetswerkeigenschappen zijn onder meer de zwarte remklauwen terwijl het interieur is afgewerkt met Ebony-zetels met Pimento-stiksels.