BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

EEN GESCHIEDENIS VAN INNOVATIES

In de loop van de voorbije 45 jaar heeft de Range Rover een reeks primeurs geïntroduceerd die hem deden evolueren tot de ongeëvenaarde luxewagen die we vandaag kennen.

Range Rover: Eerste luxe-SUV

ALLEREERSTE LUXE-SUV

De oorspronkelijke Range Rover was de eerste 4x4 ontworpen om even goed te presteren op de weg als op het terrein. Terreinwagens reden vanaf nu niet alleen in de modder, maar ook op de snelweg.

De elektronische tractiecontrole van de Range Rover

DE EERSTE ELEKTRONISCHE TRACTIECONTROLE

De Range Rover werd als 's werelds eerste terreinwagen uitgerust met een elektronische tractiecontrole.

Range Rover SUV Hybride

EERSTE PRESTIGE-SUV MET DIESELHYBRIDEMOTOR

Met zijn uitzonderlijk lage verbruik en 26% lagere CO2-uitstoot dan de TDV6-dieselmotor was de Range Rover Hybrid 's werelds eerste SUV met dieselhybridemotor in zijn klasse.

Range Rover, de eerste aluminium SUV

EERSTE VOLLEDIG ALUMINIUM SUV

De vierde Range Rover-generatie is 's werelds eerste volledig aluminium SUV.

De Range Rover was 's werelds eerste luxe-SUV in 1970 en geeft ook 45 jaar later nog steeds de toon aan. Het jongste model is de verleidelijkste en meest verfijnde Land Rover ooit en combineert een ongeëvenaard comfort met baanbrekende technologie om de ultieme luxe-ervaring te verzekeren.

NICK ROGERS

FEITEN EN CIJFERS

Interieur van de Range Rover

GERECYCLEERD POLYMEER

De hoeveelheid gerecycleerd polymeer die in een Range Rover wordt gebruikt, is het equivalent van 2.137 kleine flessen.

Virtuele simulatie

VIRTUELE TESTS

Tijdens de ontwikkeling van de wagen bespaarden computersimulaties ruim 1,2 miljoen kilometer aan praktijktests. Dat komt overeen met de afstand tussen de aarde en de maan.

Range Rover

LAGER BRANDSTOFVERBRUIK

De TDV6-motor van de vierde Range Rover-generatie verbruikt tot 22% minder brandstof dan zijn voorganger.

De Range Rover, 420 kg lichter dan het vorige model

LICHT

De vierde Range Rover-generatie telt 50% minder schakelaars en is tot 420 kg lichter dan het vorige model.

Range Rover die een paardentrailer sleept

SLEEPVERMOGEN (kg)

De Range Rover heeft een indrukwekkend sleepvermogen tot 3.500 kg.

De Range Rover rijdt over duinen

CAPACITEITEN

Met zijn scharnierhoek van 675 mm tussen de voor- en achterwielen overwint de Range Rover zelfs de moeilijkste obstakels.

Range Rover SVAutobiography

RANGE ROVER

Het toppunt van terreincapaciteiten en verfijning.

REGISTREER VOOR HET RANGE ROVER-NIEUWS

Toen de Range Rover 45 jaar geleden werd voorgesteld, bracht hij een ware revolutie teweeg in de manier waarop mensen op het terrein reden. In de loop der jaren is hij uitgegroeid tot het absolute toppunt van Brits design. Volg de nieuwste Range Rover-ontwikkelingen op de voet.