BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

LAND ROVER REDT LEVENS MET DRIE WOORDEN

Land Rover What3Words



Land Rover gaat in op de oproep om hulp van een afgelegen Schots eiland en kan daarmee levens redden.

Naar aanleiding van zijn 70ste verjaardag stuurde Land Rover een team van deskundige Experience-rijders en vrijwilligers in een vloot Land Rovers naar Mull om unieke what3words-adresplaatjes af te leveren aan 2.000 huizen en bedrijven op het eiland, waarvan er vele in afgelegen gebieden liggen.

What3words is een Brits technologiebedrijf dat de wereld opdeelde in 57 triljoen vierkanten van 3 m op 3 m. Elk daarvan kreeg een uniek, eenvoudig te onthouden adres van drie woorden, dat opgezocht kan worden via een app die ook offline werkt.

Het adressenproject op Mull is het eerste in een nieuw, exclusief wereldwijd humanitair partnership tussen Jaguar Land Rover en what3words. De twee ondernemingen gingen in op de oproep om hulp van Brian Prendergast, de arts van het eiland, om elk huis en bedrijf een exact adres te geven, zodat sneller medische hulp geboden kon worden bij een noodgeval.

Dankzij de adressen van drie woorden zullen dr. Prendergast en zijn collega's sneller en preciezer kunnen reageren op een noodoproep en bovendien de dagelijkse gezondheidszorg op Mull kunnen verbeteren. Zonder een grondige plaatselijke kennis van het eiland kan het moeilijk zijn voor nieuwe leden binnen zijn team om een specifiek huis te vinden, omdat de postcodes grote gebieden kunnen bestrijken en er soms zelfs geen officiële straatnamen zijn.

Land Rover What3Words



Dr. Prendergast verklaarde: “Met de adressen van 3 woorden zullen artsen en verpleegkundigen, vooral als ze nieuw zijn op het eiland, patiënten die op een afgelegen plek wonen, aanzienlijk beter kunnen vinden en helpen. Volgens ons zullen we niet alleen een betere dagelijkse gezondheidszorg kunnen bieden, maak ook cruciale minuten kunnen winnen bij noodoproepen en op die manier letterlijk levens kunnen redden. Het eiland is what3words en Land Rover zeer dankbaar dat ze Mull op de kaart zetten.”

Chris Thorp, Responsible Business Director, Jaguar Land Rover, verklaarde: “Bij Jaguar Land Rover is de impact die technologie kan hebben wanneer die gecombineerd wordt met het talent van onze mensen, iets wat ons sterk passioneert. Mull per Land Rover van adressen voorzien is de ideale manier om ons wereldwijde humanitaire partnership met what3words te starten, een partner die het potentieel heeft om afgelegen gemeenschappen over de hele wereld compleet te veranderen door ze toegankelijker te maken. We hebben meer dan 40 actieve sociale-impactprojecten die er voordeel uit zouden kunnen halen. Dus dit is nog maar het begin van de fantastische dingen die we samen kunnen realiseren in de toekomst.”

Door zijn samenwerking met what3words bouwt Jaguar Land Rover voort op zijn indrukwekkende erfgoed van het delen van competenties en technologie om een verschil te maken in het leven van mensen en gemeenschappen sterker te maken. De baanbrekende benadering van technologie door Jaguar Land Rover omvat zowel innoverende adresserings- als kaarttoepassingen. Het wereldwijde humanitaire partnership met adresseringsspecialist what3words is een aanvulling op een investering in het outdoor adventure platform en de 3D mapping-technologie van FATMAP door zijn risicokapitaaltak InMotion.

In 2017 deed een recordaantal (25%) van de wereldwijd 43.000 werknemers van Jaguar Land Rover ruim 100.000 uren vrijwilligerswerk ter ondersteuning van educatieve bezoeken en gemeenschapsprojecten die zich toespitsten op herstel, het milieu, onderwijs en de gemeenschap.

Over what3words:

What3words is de eenvoudigste manier om een locatie aan te geven. Het deelde de wereld op in 57 triljoen vierkanten van 3 m op 3 m, en gaf elk vierkant een uniek adres van 3 woorden. Het systeem bestrijkt de hele wereld, moet nooit geüpdatet worden, en werkt offline. Een adres van 3 woorden is een mensvriendelijke manier om zeer precies locaties te delen met anderen, of ze in te geven in platformen en machines of e-commercebestelsystemen. Het systeem werd geoptimaliseerd voor gesproken invoer en heeft een ingebouwd foutpreventiesysteem dat invoerfouten onmiddellijk herkent en corrigeert. Met de gratis what3words-app, die beschikbaar is voor iOS en Android, en de online kaart kan iedereen adressen van 3 woorden opzoeken, delen of ernaartoe navigeren. Dat kan op dit ogenblik al in 26 talen. what3words kan door ondernemingen, overheden en ngo's eenvoudig met slechts enkele regels programmacode geïntegreerd worden in apps, platformen of websites, en de producten zijn gratis of tegen een kleine vergoeding beschikbaar voor ngo's die daarvoor in aanmerking komen. Het systeem wordt gebruikt door postdiensten, koerierdiensten, ngo's, toeristische diensten en mobiliteitsapps over de hele wereld. Zoek hier uw adres van 3 woorden.

Sinds zijn lancering in 2013 mocht what3words al vele onderscheidingen in ontvangst nemen, waaronder WIRED Moonshot, Cannes Lion Grand Prix for Innovation, Best use of GPS at the Webbys, KPMG Best British Startup, INDEX Award, Best use of Mobile for Travel at Mobile World Congress, en werd het door de New Cities Foundation geselecteerd als een van de 10 Global Urban Innovators.