COOKIE POLICY

Land Rover wil graag cookies gebruiken om informatie op uw computer op te slaan. Cookies helpen ons om onze website te verbeteren en die producten en diensten aan te bieden die u volgens ons kunnen aanbelangen. Een van die cookies is essentieel om bepaalde delen van de site te laten werken en werd reeds toegestuurd. U kunt alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar bepaalde onderdelen van de site werken dan mogelijk niet correct. Meer informatie over online gedragspubliciteit of de cookies die we gebruiken en hoe u ze kunt verwijderen, vindt u in ons privacybeleid.

BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

NIEUWE DIESEL, BENZINE OF PHEV?

Onze huidige benzine- en dieselaandrijflijnen zijn de schoonste en meest efficiënte die wij ooit hebben gemaakt. Onze nieuwe PHEV beschikt over onze meest innovatieve aandrijflijn tot nu toe. Welke is geschikt voor u?

AAN U DE KEUZE

  • NIEUWE DIESEL

    De nieuwe dieselmotoren van Land Rover zijn schoner dan ooit met een zuiniger brandstofverbruik en hun koppelkarakteristiek is geschikt voor offroad-rijden en het trekken van een trailer. Een combinatie die leidt tot werkelijk betrouwbare prestaties over lange afstanden.

  • BENZINE

    Met hun dynamische en wendbare rijgedrag eren onze nieuwe benzinemotoren de traditie van Land Rover met kenmerkende alertheid op de weg, terwijl het brandstofverbruik en de CO2-emissies indrukwekkend laag zijn.

  • PHEV

    Onze PHEV's (Plug-In Hybrid Electric Vehicle) combineren naadloos een conventionele motor met een elektromotor om volledig elektrische prestaties te leveren bij lagere snelheden en de traditionele prestaties van een verbrandingsmotor tijdens langere ritten.

WELKE AANDRIJFLIJN IS GESCHIKT VOOR U?

Beantwoord 5 korte vragen over uw rijgewoonten om te zien of uw volgende auto het best een diesel-, benzine- of elektrische auto is.

HOEVEEL KILOMETER RIJDT U PER JAAR?

Selecteer een antwoord

1 / 5

WAT VOOR AFSTANDEN RIJDT U MEESTAL?

Selecteer een antwoord

2 / 5

WAT ZIJN UW GEBRUIKELIJKE TRAJECTEN?

Kies alle antwoorden die van toepassing zijn

3 / 5

OP WAT VOOR SOORT WEGEN RIJDT U HET VAAKST?

Selecteer een antwoord

4 / 5

HOE ZOU U UW GEBRUIKELIJKE RIJSTIJL OMSCHRIJVEN?

Selecteer een antwoord

5 / 5

UW AANBEVOLEN MOTOR IS EEN DIESELMOTOR

INTRODUCTIE VAN DIESEL

Al onze auto's met een nieuwe dieselmotor van Land Rover zijn de ideale keuze voor bestuurders die vooral langere ritten maken op snelwegen en af en toe in de stad rijden.

Al onze dieselauto's zijn uitgerust met een dieselpartikelfilter (DPF) en gebruiken dieselemissievloeistof (DEF - Diesel Exhaust Fluid), ook wel AdBlue genoemd, om aan de strenge regelgeving te voldoen en emissies te verlagen.

  • Gewoonlijk brandstofzuiniger dan benzinemotoren.
  • Bieden vaak meer koppel bij lage toeren, ideaal voor snelwegen, trekkracht en offroad-rijden.
  • Conform emissienorm EU6 met circa 20% minder CO2-emissies dan benzine.
  • Een nieuwe diesel rendeert niet altijd optimaal als u alleen korte ritten maakt of vooral in steden rijdt.

U ZOU OOK KUNNEN OVERWEGEN

UW AANBEVOLEN MOTOR IS EEN BENZINEMOTOR

INTRODUCTIE VAN BENZINE

Onze benzineauto's zijn de ideale keuze voor bestuurders die vooral kortere ritten maken en gewoonlijk minder op snelwegen rijden. Al onze benzineauto's maken gebruik van de nieuwste technologie, inclusief een benzinepartikelfilter (GPF - Gasoline Particulate Filter) om de uitstoot van schadelijke stoffen te verlagen.

  • Uitstekend geschikt voor dynamisch rijden met hoge prestaties.
  • Gewoonlijk meer geschikt voor kortere ritten in de stad dan dieselmotoren.
  • Voldoet aan de EU6-norm met toonaangevende technologie voor het verlagen van emissies.
  • Meer CO2-emissies dan dieselmotoren.

U ZOU OOK KUNNEN OVERWEGEN

UW AANBEVOLEN AANDRIJFLIJN IS DE PHEV (PLUG-IN HYBRID ELECTRIC VEHICLE)

INTRODUCTIE VAN PHEV

Onze PHEV's combineren vele voordelen van elektrische auto's met de flexibiliteit van een conventionele verbrandingsmotor. Ideaal om regelmatige korte ritten en af en toe langere afstanden te rijden, met optimale prestaties en efficiëntie.

  • Biedt de flexibiliteit van een conventionele verbrandingsmotor voor langere ritten zonder de noodzaak van opladen.
  • Zuinig brandstofverbruik bij regelmatig opladen en mogelijkheid om geen brandstof te verbruiken op kortere ritten.
  • Elektrisch rijden verdient de voorkeur tijdens kortere ritten voor een groter rendement.
  • Tijdens lange ritten op snelwegen wordt uitsluitend de benzinemotor gebruikt en zijn de voordelen van de elektromotor minimaal.

U ZOU OOK KUNNEN OVERWEGEN

DIESEL

Al onze auto's met een nieuwe dieselmotor van Land Rover zijn de ideale keuze voor bestuurders die vooral langere ritten maken op snelwegen en zelden in de stad rijden.

BENZINE

Onze benzineauto's zijn de ideale keuze voor bestuurders die vooral kortere ritten maken en gewoonlijk minder op snelwegen rijden.

PHEV

Combineer vele voordelen van elektrische auto's met de flexibiliteit van een conventionele verbrandingsmotor voor langere ritten met onze plug-in hybride aandrijflijnen.

BELANGRIJKSTE VOORDELEN VAN NIEUWE DIESEL, BENZINE EN PHEV

  • LAGE CO2-EMISSIEWAARDEN

    De nieuwe dieselmotoren van Land Rover produceren circa 20% minder CO2-emissies dan benzinemotoren. Kopers die voor een dieselmotor kozen, hebben er in feite voor gezorgd dat er sinds 2002 bijna 3 miljoen ton CO2 minder in de atmosfeer is terechtgekomen.

  • CONFORM EU6d-TEMP EN REAL DRIVING EMISSIONS (RDE)

    De nieuwe dieselauto's van Land Rover voldoen aan de normen EU6d-Temp en Real Driving Emissions (RDE), met aanzienlijk lagere emissies in alle rijomstandigheden.

  • MINDER EMISSIES VAN STIKSTOFOXIDEN (NOx)

    Sinds september 2015 zijn alle nieuwe dieselmotoren van Land Rover uitgerust met een geavanceerd uitlaatgasnabehandelingssysteem met selectieve katalytische reductie (SCR - Selective Catalytic Reduction), beter bekend als AdBlue. Dit helpt NOx-emissies drastisch te beperken.

  • VERBETERD BRANDSTOFVERBRUIK

    Dieselmotoren zijn circa 20% zuiniger dan hun tegenhangers die op benzine werken. Als u vaak 19.000 km of meer per jaar rijdt, zijn deze motoren voor u waarschijnlijk de meest kosteneffectieve keuze.

  • CONFORM EU6d-TEMP EN REAL DRIVING EMISSIONS (RDE)

    Nieuwe benzineauto's van Land Rover voldoen aan de normen EU6d-Temp en Real Driving Emissions (RDE), met aanzienlijk lagere emissies in alle rijomstandigheden.

  • EEN DYNAMISCHE RIJBELEVING

    Met hun soepele vermogensafgifte en snelle respons bieden de benzinemotoren van Land Rover onze krachtigste rijbeleving. Moeiteloze prestaties worden op overweldigende wijze gecombineerd met opwindend geluid bij elke snelheid.

  • ZEER LAGE UITSTOOT VAN FIJN STOF

    Onze nieuwste benzinemotoren zijn uitgerust met uiterst efficiënte filters die ultrafijne deeltjes uit uitlaatgassen opvangen en opslaan. Hierdoor komen minder emissies in de atmosfeer terecht.

  • LAGERE KOSTEN VOORAF

    Dieselmotoren zijn gewoonlijk zuiniger, maar gelijkwaardige benzinemotoren hebben lagere vooraf betaalde kosten en kunnen vaak een slimmere keuze zijn voor bestuurders die minder kilometers rijden en kortere ritten maken.

  • ZEER LAGE EMISSIES

    Met een indrukwekkende emissieloze actieradius zijn de PHEV's van Land Rover niet alleen voordeliger om mee te rijden, maar ook milieuvriendelijker dan hun tegenhangers met verbrandingsmotor. Hierdoor wordt de ecologische belasting aanzienlijk gereduceerd.

  • GEEN COMPROMISSEN IN CAPACITEITEN

    De PHEV biedt alle offroad-capaciteiten die u verwacht van een Land Rover, zonder compromissen. De Range Rover heeft bijvoorbeeld precies dezelfde doorwaaddiepte als een auto met conventionele verbrandingsmotor, en daarnaast biedt het aanvullende koppel van de elektromotor een extra voordeel bij offroad-rijden.

  • EEN MEER GERAFFINEERD RIJGEDRAG

    De PHEV is uitgerust met onze stilste aandrijflijn tot nu toe en biedt een naadloze overgang tussen rijden op de benzinemotor en rijden op de elektromotor voor optimaal raffinement. Hierdoor wordt het gevoel van rust in het interieur nog verder versterkt.

  • LAGE GEBRUIKSKOSTEN

    Elektriciteit is relatief goedkoop in vergelijking met benzine en diesel, waardoor u met PHEV's veel voordeliger bijtankt. Bovendien zijn deze auto's met minder bewegende aandrijflijnonderdelen aanzienlijk goedkoper te onderhouden.

VEELGESTELDE VRAGEN

MODEL SELECTEREN

VEELGESTELDE VRAGEN - VEELGESTELDE VRAGEN

ALLES OPENENALLES SLUITEN
  • Wat is een aandrijflijn?
    De aandrijflijn van een auto bestaat uit alle onderdelen die vermogen in beweging omzetten. Dit zijn: assen, differentiëlen, aandrijfassen, motor/elektromotor en transmissie.

    De meest gebruikelijke aandrijflijnsystemen van auto's zijn benzine, diesel, BEV (Battery Electric Vehicle) en PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle).
  • Hoelang duurt het opladen van een hybride auto?
    Onze PHEV-modellen worden via een standaard stopcontact of een IEC-aansluiting volledig opgeladen in slechts 7,5 uur, waarmee tot 50 km emissievrij woon-werkverkeer mogelijk is. Als u een thuislader laat installeren door een van onze goedgekeurde leveranciers en installateurs van thuisladers, kunt u de laadtijden verkorten tot 2 uur en 45 minuten.
  • Wat is de actieradius van een hybride auto?
    Bij uitsluitend gebruik van de elektromotor hebben onze PHEV's een actieradius tot 50 km.* De PHEV maakt ook gebruik van een benzinemotor, op dezelfde wijze als andere auto's met verbrandingsmotor, en heeft dan een veel grotere actieradius.
  • Wat zijn de voordelen van diesel vergeleken met benzine?
    Door de hogere energiedichtheid van diesel en de manier waarop energie vrijkomt bij de verbranding ervan, heeft deze brandstof een groter rendement. Als u jaarlijks 19.000 km of meer rijdt, is een dieselmotor waarschijnlijk de meest kosteneffectieve keuze.

    In het algemeen biedt een dieselmotor meer koppel dan een benzinemotor, waardoor zijn vermogen beter geschikt is voor offroad-rijden en het trekken van een trailer.
  • Hoe verlaagt Jaguar Land Rover de emissies van zijn auto's?
    Bij Jaguar Land Rover hebben wij meer dan £ 1 miljard geïnvesteerd in ons state-of-the-art motorontwikkelingscentrum om een reeks efficiëntere benzine- en dieselmotoren te ontwikkelen.
  • Zijn dieselmotoren schoon?
    Vanaf september 2018 voldoen al onze EU- en EEA-dieselmotoren aan de strenge regelgeving van EU6d-Temp en Real Driving Emissions (RDE). Dit betekent dat onze nieuwe dieselmotoren zo schoon zijn dat ze gratis door de ultralage-emissiezones kunnen rijden waar andere bestuurders een hoog tarief betalen voor hun verontreinigende auto's.

    Door het produceren van onze schoonste motoren tot nu toe verminderen wij de belasting op het milieu aanzienlijk.
  • Wat is een dieselpartikelfilter (DPF) en waarom is het belangrijk?
    Om te voldoen aan de strenge uitstootregels die in 2009 werden geïntroduceerd, zijn alle nieuwe dieselwagens voorzien van een uitlaatfilter. Deze zijn beter bekend als dieselpartikelfilters (DPF). DPF's vangen deeltjes op die in uitlaatgassen zitten en slaan deze op om uitstoot te verlagen.

ONTDEK LAND ROVER

  • ONS GAMMA

    Ontdek en vergelijk alle modellen van ons compleet gamma om de wagen te kiezen die het best bij u en uw lifestyle past.

  • VERANTWOORDELIJKHEID

    Het is onze doelstelling om onze onderneming op een verantwoorde en duurzame wijze te laten groeien, zodat wij van waarde kunnen zijn voor onze klanten, onze onderneming en de totale economie.

  • BENZINE EN DIESEL IN DE SPOTLIGHTS

    Waarom krijgen dieselmotoren zoveel kritiek? Hoe beïnvloeden wijzigingen in de wetgeving de auto waarmee u dagelijks rijdt? Lees meer over de nieuwste verhalen rond de twee meest populaire aandrijflijnen ter wereld.

*De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële fabrieksmetingen conform de EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real-world'-omstandigheden kunnen verschillen. CO2-emissie- en brandstofverbruikscijfers kunnen variëren al naargelang de gemonteerde velgen en opties.