De P400e combineert de voordelen van elektrische omschakeling met de legendarische capaciteiten van Range Rover, met als resultaat ultralage emissies met een elektrische actieradius van tot wel 51 km*.

*Volgens de NEDC meetcyclus

ELIZABETH HILL
CHIEF PRODUCT ENGINEER
VERMOGEN

De PHEV ontwikkelt een vermogen van 404 pk, en produceert CO2-emissies vanaf slechts 72 g/km voor de Range Rover en 73 g/km voor de Range Rover Sport, door de combinatie van een geavanceerde 300 pk 2.0 liter Si4 Ingenium-benzinemotor en een hoogwaardige 85 kW elektromotor.

GERAFFINEERD EN STIL RIJCOMFORT

In de elektrische EV-modus levert de PHEV een vrijwel geluidloos rijcomfort en optimaal raffinement biedt hij een naadloze overgang tussen anndrijving door de benzinemotor of de elektromotor.

RIJPROGRAMMA'S

Kies uit de modus Parallel Hybrid (de standaard rijmodus), waarbij aandrijving door benzinemotor en elektromotor wordt gecombineerd, of de volledig elektrische EV-modus.^

ONGEËVENAARDE CAPACITEITEN

De PHEV biedt nauwkeurige en compromisloze capaciteiten en prestaties, en is volledig berekend op offroad-situaties zoals waden* of met zeer lage snelheid rijden over rotsachtige ondergrond.

WERKING

/

OVER ELEKTRISCHE AUTO'S (EV'S)

MILD HYBRID ELECTRIC VEHICLE (MHEV)

MHEV is een mild hybride-systeem dat de energie terugwint die normaal gesproken verloren gaat tijdens uitrollen en afremmen, en deze opslaat om daarmee op intelligente wijze de verbrandingsmotor weer te ondersteunen. Het omvat een verbeterd Stop/Start-systeem, waarmee de motor kan worden uitgeschakeld tijdens het afremmen tot stilstand. Deze functie verlaagt het brandstofverbruik nog verder.

HYBRID ELECTRIC VEHICLE (HEV)

Een Hybrid Electric Vehicle (HEV) wordt aangedreven door een conventionele motor en heeft een elektromotor en een accupack voor verbeterde efficiëntie. De accu wordt opgeladen via regeneratief remmen.

PLUG-IN HYBRID ELECTRIC VEHICLE (PHEV)

Een conventionele motor wordt gecombineerd met een elektromotor en een accu. Een Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV) wordt opgeladen via een externe voedingsbron en via regeneratief remmen, en combineert naadloos het gebruik van de verbrandingsmotor met dat van de elektromotor voor optimale prestaties en maximale efficiëntie.

BATTERY ELECTRIC VEHICLE (BEV)

Een Battery Electric Vehicle (BEV) heeft geen conventionele motor en wordt alleen aangedreven door een elektromotor met een accu. De auto wordt opgeladen via een laadpunt, waardoor de auto continu volledig elektrisch rijdt. Een BEV heeft geen uitlaatemissies en wordt opgeladen via een externe voedingsbron en door middel van regeneratief remmen.

OPLADEN VAN EV'S

/
TERUG

UW MODEL KIEZEN

RANGE ROVER PHEV


* Waden is alleen mogelijk wanneer de benzinemotor is ingeschakeld
** Laadtijden verschillen per land, netspanning en laadoptie.
^ De modus Parallel Hybrid wordt automatisch opnieuw geactiveerd wanneer de bestuurder meer motorvermogen en/of -koppel nodig heeft dan beschikbaar is, of wanneer de lading van de accu daalt tot onder het vereiste niveau om aandrijving te kunnen handhaven. PHEV-uitvoeringen hebben een iets kleinere bagageruimte. Neem contact op met uw concessiehouder voor meer informatie
Alle cijfers zijn doelen van de fabrikant en zullen uiteindelijk nog worden bevestigd voordat de productie van start gaat. Opmerking: CO2-emissie- en brandstofverbruikscijfers kunnen variëren al naargelang de gemonteerde velgen. De laagste cijfers zijn mogelijk niet haalbaar met de standaard velgen.

Op dit moment bevinden we ons in een tijdelijke overgangsfase van het modeljaar 2018 naar 2019 doorheen ons gamma. Aarzel niet om uw erkend concessiehouder aan te spreken om te weten te komen welke prijzen en gegevens gepubliceerd zijn voor welk model. Hij zal u bijstaan om de voor u meest geschikte oplossing te vinden in functie van uw persoonlijke behoeften. We danken u voor uw begrip.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070


De vermelde cijfers zijn het resultaat van officiële tests door de constructeur conform de wetgeving van de EU. Het werkelijke brandstofverbruik van een wagen kan verschillen van het in de tests behaalde verbruik. De cijfers zijn enkel bedoeld om vergelijkingen mogelijk te maken.