De PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle) levert uitstekende prestaties op de weg en is offroad toonaangevend in zijn klasse. De auto beschikt over voldoende accucapaciteit om 51 km geluidloos in EV-modus af te leggen. In combinatie met onze hoogwaardige Ingenium-benzinemotor betekent dit een brandstofverbruik vanaf 2,8 l/100 km. Alle uitvoeringen zijn ontworpen volgens onze bekroonde designfilosofie

ELIZABETH HILL CHIEF PRODUCT ENGINEER
VERMOGEN

De PHEV ontwikkelt een vermogen van 404 pk, en produceert CO2-emissies vanaf slechts 64 g/km, door de combinatie van een geavanceerde 300 pk 2.0 liter Si4 Ingenium-benzinemotor en een hoogwaardige 85 kW elektromotor.

GERAFFINEERD EN STIL RIJCOMFORT

In de elektrische EV-modus levert de PHEV een vrijwel geluidloos rijcomfort en optimaal raffinement biedt hij een naadloze overgang tussen anndrijving door de benzinemotor of de elektromotor.

RIJPROGRAMMA'S

Kies uit de modus Parallel Hybrid (de standaard rijmodus), waarbij aandrijving door benzinemotor en elektromotor wordt gecombineerd, of de volledig elektrische EV-modus.^

ONGEËVENAARDE CAPACITEITEN

De PHEV biedt nauwkeurige en compromisloze capaciteiten en prestaties, en is volledig berekend op offroad-situaties zoals waden* of met zeer lage snelheid rijden over rotsachtige ondergrond.

WERKING

/

OVER ELEKTRISCHE AUTO'S (EV'S)

MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicle

MHEV is een mild hybride-systeem dat de energie terugwint die normaal gesproken verloren gaat tijdens uitrollen en afremmen, en deze opslaat om daarmee op intelligente wijze de verbrandingsmotor weer te ondersteunen. Het omvat een verbeterd Stop/Start-systeem, waarmee de motor kan worden uitgeschakeld tijdens het afremmen tot stilstand. Deze functie verlaagt het brandstofverbruik nog verder.

HEV – Hybrid Electric Vehicle

Een Hybrid Electric Vehicle (HEV) wordt aangedreven door een conventionele motor en heeft een elektromotor en een accupack voor verbeterde efficiëntie. De accu wordt opgeladen via regeneratief remmen. Deze energie wordt opgewekt door het regeneratief remproces, dat de bewegingsenergie terugwint en deze opslaat in de accu.

PHEV – Plug-In Hybrid Electric Vehicle

Een conventionele motor wordt gecombineerd met een elektromotor en een accu. Een Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV) wordt opgeladen via een externe voedingsbron en via regeneratief remmen, en combineert naadloos het gebruik van de verbrandingsmotor met dat van de elektromotor voor optimale prestaties en maximale efficiëntie.

BEV – Battery Electric Vehicle

Een Battery Electric Vehicle (BEV) heeft geen conventionele motor en wordt alleen aangedreven door een elektromotor met een accu. De auto wordt opgeladen via een laadpunt, waardoor de auto continu volledig elektrisch rijdt. Een BEV heeft geen uitlaatemissies en wordt opgeladen via een externe voedingsbron en door middel van regeneratief remmen.

OPLADEN VAN EV'S

/
TERUG

UW MODEL KIEZEN

RANGE ROVER PHEV


* Waden is alleen mogelijk wanneer de benzinemotor is ingeschakeld
** Laadtijden verschillen per land, netspanning en laadoptie.
^ De modus Parallel Hybrid wordt automatisch opnieuw geactiveerd wanneer de bestuurder meer motorvermogen en/of -koppel nodig heeft dan beschikbaar is, of wanneer de lading van de accu daalt tot onder het vereiste niveau om aandrijving te kunnen handhaven. PHEV-uitvoeringen hebben een iets kleinere bagageruimte. Neem contact op met uw concessiehouder voor meer informatie

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070


De vermelde cijfers zijn het resultaat van officiële tests door de constructeur conform de wetgeving van de EU. Het werkelijke brandstofverbruik van een wagen kan verschillen van het in de tests behaalde verbruik. De cijfers zijn enkel bedoeld om vergelijkingen mogelijk te maken.