TECHNOLOGIEËN

INFOTAINMENT

TOUCH PRO DUO

Met het nieuwe standaard dual touchscreen-systeem Touch Pro Duo kan de gebruiker tegelijkertijd meerdere functies bekijken en gebruiken. Door deze flexibiliteit kunt u het systeem efficiënter gebruiken en alle gewenste informatie bekijken. U kunt bijvoorbeeld het navigatiesysteem weergeven in het bovenste scherm en muziek afspelen via het onderste touchscreen.

STUURWIEL

De unieke schakelaars op het stuurwiel zijn verborgen tot ze worden verlicht en zorgen voor een visuele reductie van het aantal bedieningselementen in het interieur. Deze aanraakgevoelige toetsen bedienen verschillende functies in de wagen. Meer regelmatig gebruikte functies zoals media en telefoon kunnen nu volledig worden bediend vanaf de nieuwe stuurwieltoetsen in combinatie met het Interactive Driver Display, zo wordt de bestuurder minder afgeleid.

INTERACTIVE DRIVER DISPLAY

Het systeem is als optie beschikbaar met een 12,3" HD Interactive Driver Display, waarbij de ultrascherpe resolutie soepele rondingen en scherpe hoeken kan weergeven. U kunt direct via het display commando’s geven en media bedienen, telefoneren en functies selecteren die u getoond wilt hebben. U kunt kiezen uit drie verschillende weergaven: Dual Dial, Single Dial of Extended.

REAR SEAT ENTERTAINMENT (MULTIMEDIA ENTERTAINMENTSYSTEEM ACHTERAAN)

Dit optionele systeem omvat twee 8” displays in de hoofdsteunen van de voorzetels en kan films afspelen en (digitale) TV-kanalen weergeven. De schermen kunnen onafhankelijk van elkaar worden bediend. Het systeem heeft twee USB 3.0-poorten, één HDMI-poort en een Mobile High-Definition Link die de meeste smartphones, tablets of andere apparaten ondersteunt. Ook omvat het systeem twee draadloze WhiteFire®-hoofdtelefoons en een draadloze afstandsbediening.

REMOTE

Remote is een multifunctionele app waarmee u uw Range Rover Velar via uw smartphone of smartwatch1 niet alleen kunt controleren, maar ook commando's kunt geven. Zo kunt u bijvoorbeeld uw wagen vergrendelen en ontgrendelen, de locatie van uw Range Rover Velar op een kaart tonen, de 'Beep & Flash'-functie activeren en uw rittenadministratie bijhouden – allemaal via de app.

INCONTROL CONNECTIVITEIT

De InControl-functies breiden de connectiviteit en infotainment van de Range Rover Velar uit. Hiermee hebt u de mogelijkheid de extra services, technologieën en apps van Connect Pro toe te voegen voor het allerbeste in connectiviteit en gebruiksgemak voor u en uw passagiers. Het bestaat uit InControl Apps, Remote Premium, Pro Services en WiFi-hotspot2.

INGENIUM-MOTOREN

INGENIUM-MOTOREN

Ingenium is de nieuwste generatie ultramoderne aluminium motoren van Land Rover. Ingenium-motoren gebruiken ultramoderne innovaties en zijn lichter, zuiniger en krachtiger dan hun voorgangers. Een voorbeeld hiervan is het Continuous Inlet Variable Valve Lift-systeem, voor betere prestaties op alle vlakken, een gunstiger brandstofverbruik en lagere CO2-emissies.

LIGHTWEIGHT ALUMINIUM ARCHITECTURE

De aluminium carrosserie van de Range Rover Velar is ontworpen voor optimale veiligheid, sterkte en grotere efficiëntie. De zeer sterke aluminium legeringen voor de flanken en de dempingspanelen met hoge dichtheid zijn gecombineerd met een dynamische versterkingsbalk achter om het gewicht te reduceren zonder concessies te doen aan de veiligheid.

LAND ROVER IGUIDE

De Land Rover iGuide-app maakt gebruik van de nieuwste augmented reality-technologie om uitleg te geven over alle wetenswaardige functies en bedieningselementen in uw Range Rover Velar. De app werkt tevens als een mobiele gebruikershandleiding, zodat u altijd het antwoord op elke vraag bij de hand hebt.

PRESTATIES

TORQUE VECTORING

Het koppelverdeelsysteem Torque Vectoring by Braking zorgt in samenwerking met Intelligent Driveline Dynamics voor een beheerster en alerter bochtgedrag. Samen zorgen zij voor een gelijkmatige verdeling van het aandrijfkoppel over de vier wielen, waardoor de auto evenwichtig en zelfverzekerd aanvoelt.

ADAPTIVE DYNAMICS

Met dit systeem worden stuurcommando's en carrosseriebewegingen tot wel 500 keer per seconde geanalyseerd. Dit reduceert overhellen van de carrosserie en zorgt voor een optimale handling. Met zijn continu variabele demperafstemmingen tussen soepele en straffe extremen, reageert het systeem op de input van weg en bestuurder.

DYNAMIC STABILITY CONTROL

Met Dynamic Stability Control (DSC) wordt het dynamische gedrag van de auto bewaakt. Er wordt ingegrepen als het systeem constateert dat de auto niet reageert in overeenstemming met de input van de bestuurder. Het draagt bij aan het veilige, evenwichtige en zelfverzekerde rijgedrag van de Range Rover Velar. Waarvan u zowel op de weg als offroad maximaal kunt genieten.

ROLL STABILITY CONTROL

Roll Stability Control (RSC) is geïntegreerd in Dynamic Stability Control (DSC) om het risico van kantelen te reduceren, zodat ook plotselinge of extreme uitwijkmanoeuvres veilig kunnen worden uitgevoerd. Het systeem evalueert de bewegingen van de auto en de optredende bochtkrachten om een eventueel risico op kantelen te detecteren. Als er sprake is van een risico, wordt het buitenste voorwiel individueel afgeremd om de stabiliteitsverlagende krachten te verkleinen.

CAPACITEITEN

ELEKTRONISCH BLOKKEERBAAR ACHTERDIFFERENTIEEL

Het Active Rear Locking Differential3 biedt het extra voordeel van meer tractie in bochten en meer grip offroad. Het systeem houdt het verschil in wielslip tussen het linker- en rechterachterwiel onder controle.

LOW TRACTION LAUNCH

Op gladde ondergrond, zoals gras en sneeuw, kan het aandrijfkoppel gelijk over de voor- en achterwielen worden verdeeld, ten behoeve van maximale tractie. In extreme omstandigheden waarbij alleen de voorwielen grip hebben, kan voor optimale grip tot 100 procent van het aandrijfkoppel naar de voorwielen worden gestuurd.

ELEKTRONISCH GESTUURDE LUCHTVERING

Het zelfverzekerde en evenwichtige rijgedrag van de Range Rover Velar wordt verbeterd door de nieuwste elektronisch gestuurde luchtvering4 op voor- en achteras, die een uitzonderlijk grote wielarticulatie en balans mogelijk maakt. Het systeem is berekend op zware rijomstandigheden en geeft de Range Rover Velar een stabiel rijgedrag, hoe slecht de ondergrond of het terrein ook is. Voor de beste rijkwaliteit schakelt het systeem indien nodig naadloos tussen verschillende rijhoogtes.

TERRAIN RESPONSE

Het optionele Advanced Tow Assist zorgt ervoor dat de bestuurder de richting van de trailer kan regelen bij het achteruitrijden. Door te draaien aan de Terrain Response 2-draaiknop, die een andere functie krijgt toegekend via het Touch Pro-systeem, regelt het systeem de besturing van de wagen zodanig dat de trailer in de juiste richting wordt gestuurd, zoals weergegeven op het touchscreen.

ADVANCED TOW ASSIST

Het optionele Advanced Tow Assist zorgt ervoor dat de bestuurder de richting van de trailer kan regelen bij het achteruitrijden. Door te draaien aan de Terrain Response 2-draaiknop, die een andere functie krijgt toegekend via het Touch Pro-systeem, regelt het systeem de besturing van de wagen zodanig dat de trailer in de juiste richting wordt gestuurd, zoals weergegeven op het touchscreen.

HILL DESCENT CONTROL

Land Rover’s gepatenteerde Hill Descent Control (HDC)-technologie helpt de bestuurder om moeilijke hellingen beheerst af te dalen. Het systeem doet dit door een constante afdaalsnelheid aan te houden en de wielen individueel af te remmen. Hill Start Assist, dat als standaard is toegevoegd, zorgt ervoor dat u niet achteruit rolt bij wegrijden op een helling.

STANDAARD RIJHULPMIDDELEN

EMERGENCY BRAKING

Het Emergency Braking-systeem toont een waarschuwing indien bij snelheden tussen 5 en 80 km/h het risico op een botsing met een voertuig wordt gedetecteerd. Bij snelheden tussen 5 en 60 km/h wordt bovendien gewaarschuwd voor het risico op een botsing met voetgangers.

LANE KEEP ASSIST

Lane Keep Assist merkt wanneer uw auto onbedoeld buiten de eigen rijstrook dreigt te komen en zorgt voor subtiel tegenstuur om uw Range Rover Velar rustig terug te sturen.

PARKEERSENSOREN VOOR EN ACHTER

Maakt manoeuvreren gemakkelijker. U kunt deze functie activeren door de achteruitversnelling in te schakelen of via het touchscreen. De schermafbeeldingen en geluidssignalen geven aan hoe dicht u bij obstakels bent.

ACHTERUITRIJCAMERA

Verbetert het zicht bij achteruitrijden. Lijnen op het touchscreen geven de omtrek en het verwachte traject van de Range Rover Velar aan om u te helpen met parkeren of het aankoppelen van een trailer.

OPTIEPACKS

Kies uit verschillende optiepacks om uw rijbeleving te verbeteren.

PARK ASSIST

Het automatisch parkeersysteem Park Assist helpt u bij het evenwijdig aan de stoeprand parkeren, dwars op de rijrichting parkeren en uitparkeren van uw Range Rover Velar. Symbolen en meldingen leiden u door deze manoeuvres.

360° PARKEERHULPSYSTEEM

Het 360° parkeerhulpsysteem zorgt voor extra zelfvertrouwen bij het manoeuvreren in krappe plekken en geeft tijdens het parkeren met 360° beelden en geluidssignalen aan hoe dicht u bij een obstakel bent.

REAR TRAFFIC MONITOR

Wanneer u achteruit wegrijdt uit een parkeervak waarschuwt Reverse Traffic Detection u voor voertuigen, voetgangers of ander potentieel gevaar, zelfs wanneer uw zicht is belemmerd.

BLIND SPOT ASSIST

Wanneer u van rijstrook gaat veranderen en de Range Rover Velar detecteert een ander voertuig in de dode hoek, gaat er in de betreffende buitenspiegel een waarschuwingslampje branden (Blind Spot Monitoring). Het systeem zorgt, indien nodig, tevens voor tegenstuur om uw Range Rover Velar veilig weg te sturen van het naderende voertuig (Blind Spot Assist).

ADAPTIVE CRUISE CONTROL MET 'STOP & GO' FUNCTIE

Werkt met u samen om het rijden op de snelweg en in omstandigheden met druk verkeer nog gemakkelijker en comfortabeler te maken. De adaptieve snelheidsregelaar met 'Stop & Go' functie houdt de auto in het midden van de rijstrook en handhaaft tegelijkertijd een ingestelde afstand tot een voorligger.

HIGH-SPEED EMERGENCY BRAKING

High-speed Emergency Braking detecteert wanneer gevaar bestaat van een frontale botsing met een ander voertuig en waarschuwt de bestuurder zodat deze bijtijds kan remmen. Als de bestuurder niet reageert, activeert het systeem automatisch de remmen om de botssnelheid te reduceren.

ADAPTIVE CRUISE CONTROL MET STOP & GO

Werkt met u samen om het rijden op de snelweg en in omstandigheden met druk verkeer nog gemakkelijker en comfortabeler te maken. Adaptive Cruise Control met Stop & Go houdt de auto in het midden van de rijstrook en handhaaft tegelijkertijd een ingestelde afstand tot een voorligger.

BLIND SPOT ASSIST

Wanneer u van rijstrook gaat veranderen en de Range Rover Velar detecteert een ander voertuig in de dode hoek, gaat er in de betreffende buitenspiegel een waarschuwingslampje branden (Blind Spot Monitoring). Het systeem zorgt, indien nodig, tevens voor tegenstuur om uw Range Rover Velar veilig weg te sturen van het naderende voertuig (Blind Spot Assist).

HIGH-SPEED EMERGENCY BRAKING

High-speed Emergency Braking detecteert wanneer gevaar bestaat van een frontale botsing met een ander voertuig en waarschuwt de bestuurder zodat deze bijtijds kan remmen. Als de bestuurder niet reageert, activeert het systeem automatisch de remmen om de botssnelheid te reduceren.

360° SURROUND CAMERA SYSTEM

Vier onopvallend in de carrosserie geïntegreerde digitale camera’s4 verschaffen de bestuurder een 360° bovenaanzicht van de Range Rover Velar op het touchscreen. Er zijn meerdere weergaven beschikbaar om u te helpen bij verschillende manoeuvres.

PARK ASSIST

Het automatisch parkeersysteem Park Assist helpt u bij het evenwijdig aan de stoeprand parkeren, dwars op de rijrichting parkeren en uitparkeren van uw Range Rover Velar. Symbolen en meldingen leiden u door deze manoeuvres.

360° PARKEERHULPSYSTEEM

Het 360° parkeerhulpsysteem zorgt voor extra zelfvertrouwen bij het manoeuvreren in krappe plekken en geeft tijdens het parkeren met 360° beelden en geluidssignalen aan hoe dicht u bij een obstakel bent.

REAR TRAFFIC MONITOR

Wanneer u achteruit wegrijdt uit een parkeervak waarschuwt Reverse Traffic Detection u voor voertuigen, voetgangers of ander potentieel gevaar, zelfs wanneer uw zicht is belemmerd.

COMFORT EN GEBRUIKSGEMAK

PERSONALISEERBARE SFEERVERLICHTING

Met deze optionele functie kunt u de kleur en de tint van het licht veranderen en daarmee de ambiance van het interieur aanpassen aan uw stemming. Er zijn in totaal tien kleuren.

GEDEELDE ARMSTEUN

De gedeelde, onafhankelijk verschuifbare armsteun optimaliseert uw individuele comfort.

VOLAUTOMATISCHE AIRCO MET 4 ZONES

Deze optionele functie biedt individuele temperatuurregeling voor bestuurder, voorpassagier en achterpassagiers links en rechts. Inclusief extra ventilatieroosters in de B-stijlen.

AUTOMATISCH GEREGELDE INSTAPHOOGTE

Geniet van nog meer comfort met Automatic Access Height, als onderdeel van de optionele elektronisch gestuurde luchtvering4. U kunt nog gemakkelijker in en uit de wagen stappen doordat de functie de wagen met 40 mm laat zakken.

1Uitsluitend compatible apparaten.
2Voor online-functies en WiFi-connectivity is een micro-SIM-kaart met geschikt data-abonnement vereist. 4G WiFi-hotspot en Pro Services omvatten een abonnement dat kan worden verlengd na de door uw Land Rover dealer geadviseerde aanloopperiode.
3Optie i.c.m. D300-motor.
4Standaard op V6-motoren. Niet beschikbaar i.c.m. D180- en P250-motoren.

Tijdens de introductieperiode van InControl zijn bepaalde functies mogelijk optioneel en afhankelijk van de markt of de aandrijflijn. Voor meer informatie over beschikbaarheid en voorwaarden in uw land kunt u contact opnemen met een Land Rover dealer. Bepaalde functies vereisen een geschikte SIM-kaart en een geschikt datacontract dat ook nog doorloopt na de door uw dealer geadviseerde aanloopperiode. Dekking van mobiele netwerken kan niet overal worden gegarandeerd.

Fragmenten uit de video's geven pre-productiesoftware weer die onderhevig is aan verandering.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

De vermelde cijfers zijn het resultaat van officiële tests door de constructeur conform de wetgeving van de EU. Het werkelijke brandstofverbruik van een wagen kan verschillen van het in de tests behaalde verbruik. De cijfers zijn enkel bedoeld om vergelijkingen mogelijk te maken.