BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

DEFENDER
PRIJZEN & SPECIFICATIES

WIELBASIS​
VERSIE / KOETSWERKTYPE
MOTOR & TRANSMISSIE
UITRUSTINGSNIVEAU
two defenders side profile

KIES UW DEFENDER

Grootsheid is leverbaar in alle vormen, maten en koetswerktypes.

De hier vermelde waarden zijn berekend volgens NEDC 2.0 op basis van officiële WLTP-fabrieksmetingen conform de EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real-world'-omstandigheden kunnen verschillen. CO2-uitstoot- en brandstofverbruikscijfers kunnen variëren al naargelang de gemonteerde velgen en opties. NEDC 2.0 cijfers worden berekend met een door de bevoegde instanties bepaadle formule op basis van WLTP-cijfers en geven een equivalent van wat die cijfers zouden zijn geweest met de vorige NEDC-test. De juiste belastingtarieven kunnen zo worden bepaald.

WLTP is de nieuwe officiële EU-test die wordt gebruikt om gestandaardiseerde CO2-uitstoot- en brandstofverbruikscijfers voor personenauto's te berekenen. Hiermee worden brandstof- en energieverbruik, actieradius en emissies gemeten. Deze is ontwikkeld om resultaten te verkrijgen die het brandstofverbruik onder werkelijke rijomstandigheden beter benaderen. Er worden auto's getest die zijn uitgerust met opties en er gelden een zwaardere testprocedure en rijprofiel. TEL (Test Energy Low, energietest licht) en TEH (Test Energy High, energietest zwaar) worden getoond als een gemeten bandbreedte onder WLTP-testomstandigheden. TEL geeft de zuinigste cijfers aan (wanneer de auto is uitgerust met de lichtste set opties). TEH geeft de minst zuinige cijfers aan (wanneer de auto is uitgerust met de zwaarste set opties). WLTP-wetgeving schrijft voor dat wanneer er een verschil van minder dan 5 g/km CO2 is tussen TEL en TEH, alleen TEH wordt vermeld.


De topsnelheid bedraagt 209 km/h indien de auto is uitgerust met 22" velgen.


‡‡In combinatie met elektromotor.


Inclusief een bestuurder van 75 kg, alle vloeistoffen en 90% brandstof.


Inclusief alle vloeistoffen en 90% brandstof.


De dynamische daklast staat een gewicht van 118 kg/168 kg (90/110) toe indien uitgerust met offroadbanden en een Expedition-dakimperiaal. De statische daklast staat een gewicht van 300 kg toe.


Vast: bruikbaar koffervolume, gemeten conform de VDA-norm met massieve blokken (200 mm x 50 mm x 100 mm).


Vloeibaar: theoretisch of bruto koffervolume, gemeten door de laadruimte via simulatie te vullen met vloeistof.


Vermelde gewichten gelden voor auto's in standaarduitvoering. Gemonteerde opties kunnen dit gewicht verhogen.


Opties en de beschikbaarheid hiervan kunnen verschillen per uitvoering (model en aandrijflijn), of kunnen alleen i.c.m. andere opties worden geselecteerd. Raadpleeg een concessiehouder voor meer informatie of configureer uw auto online.