BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

DEFENDER
PRIJZEN & SPECIFICATIES

WIELBASIS​
VERSIE / KOETSWERKTYPE
MOTOR & TRANSMISSIE
UITRUSTINGSNIVEAU

De hier vermelde waarden zijn NEDC-waarden voortkomend uit de officiële WLTP-fabrieksmetingen conform de EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real-world'-omstandigheden kunnen verschillen. CO2-uitstoot- en brandstofverbruikscijfers kunnen variëren al naargelang de gemonteerde opties, velgen en banden. NEDC-cijfers worden gecorreleerd vanuit WLTP-cijfers (nieuwe officiële testcyclus) om de overgang mogelijk te maken. Waarden worden ter informatie opgegeven t.b.v. de taxatie. Juiste belastingtarieven kunnen zo worden bepaald.​

WLTP is de nieuwe officiële EU-test die wordt gebruikt om gestandaardiseerde CO2-uitstoot- en brandstofverbruikscijfers voor personenauto's te berekenen. Hiermee worden brandstof- en energieverbruik, actieradius en emissies gemeten. Deze is ontwikkeld om resultaten te verkrijgen die het brandstofverbruik onder werkelijke rijomstandigheden beter benaderen. Er worden auto's getest die zijn uitgerust met opties en er gelden een zwaardere testprocedure en rijprofiel. TEL (Test Energy Low, energietest licht) en TEH (Test Energy High, energietest zwaar) worden getoond als een gemeten bandbreedte onder WLTP-testomstandigheden. TEL geeft de zuinigste cijfers aan (wanneer de auto is uitgerust met de lichtste set opties). TEH geeft de minst zuinige cijfers aan (wanneer de auto is uitgerust met de zwaarste set opties). WLTP-wetgeving schrijft voor dat wanneer er een verschil van minder dan 5 g/km CO2 is tussen TEL en TEH, alleen TEH wordt vermeld.​


De topsnelheid bedraagt 208 km/h indien de auto is uitgerust met 22" velgen.


Inclusief een bestuurder van 75 kg, alle vloeistoffen en 90% brandstof.


‡‡Inclusief alle vloeistoffen en 90% brandstof.


De dynamische daklast staat een gewicht van 118 kg/168 kg (90/110) toe indien uitgerust met offroadbanden en een Expedition-imperiaal. De statische daklast staat een gewicht van 300 kg toe.


Vast of bruikbaar koffervolume: inhoud gemeten met massieve blokken conform VDA-norm (200 mm x 50 mm x 100 mm). Vloeibaar of theoretisch koffervolume: bruto inhoud gemeten door laadruimte via simulatie te vullen met vloeistof.


**Wanneer afdekking sleepoog verwijderd is.


Vermelde gewichten gelden voor auto's in standaarduitvoering. Gemonteerde opties kunnen dit gewicht verhogen.


Opties en de beschikbaarheid hiervan kunnen verschillen per uitvoering (model en aandrijflijn), of kunnen alleen i.c.m. andere opties worden geselecteerd. Raadpleeg een dealer voor meer informatie of configureer uw auto online.


De productie en uitlevering van de nieuwe Defender 90 werden vertraagd als gevolg van omstandigheden waarop wij geen invloed hebben. De nieuwe Defender 90 kan op dit moment wel al besteld worden bij uw concessiehouder; de eerste auto’s worden pas vanaf januari 2021 geleverd. Leveringstermijnen voor de nieuwe Defender 110 blijven ongewijzigd.