LAND ROVER ASSISTANCE

Hulp onderweg: Land Rover Assistance

Contactgegevens

Voor pechverhelping neemt u telefonisch contact op met Land Rover Assistance, beschikbaar 24/7:
> Vanuit België: 0800 92 291 (gratis nummer)
> Vanuit het buitenland: +32 (0)3 253 60 44 (betalend nummer)
> Of druk op de linkerknop in de hemelconsole boven de achteruitkijkspiegel

Mocht u onverhoopt eens met pech worden geconfronteerd, dan biedt Land Rover een zeer uitgebreide en hoogwaardige noodhulp. Deze zorgt dat u snel en efficiënt weer op weg wordt geholpen. In vrijwel alle Europese landen kunt u zonder meerkost genieten van de best denkbare 24/7 mobiliteitsgarantie Land Rover Assistance, geldig gedurende 3 jaar en meer (zonder kilometerbeperking) vanaf de aflevering van uw nieuwe Land Rover. Voorwaarde: u kiest jaarlijks voor een Land Rover erkend hersteller voor uw regulier onderhoud en een zomer- of wintercheck.

Hieronder leest u wat u allemaal mag verwachten wanneer u met pech wordt geconfronteerd.

In geval van nood

Is uw Land Rover door pech of een ongeval gestrand en kunt u dus niet meer rijden? Neem dan direct contact op met Land Rover Assistance. Ook in het geval van incidenten die u zelf hebt veroorzaakt - zoals een defecte batterij, een lege tank, een brandstofprobleem of een verloren sleutel - kunt u rekenen op Land Rover Assistance. Land Rover Assistance is dag en nacht bereikbaar. U krijgt een medewerker aan de lijn die de noodhulp in gang zet.

Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, dient u de volgende gegevens bij de hand te hebben wanneer u belt:

• uw naam of de naam van de eigenaar van de wagen;
• de plaats waar de wagen zich bevindt;
• het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent;
• het chassisnummer (VIN) van de wagen
• een beschrijving van het probleem.

Alle medewerkers spreken en verstaan meerdere talen en zullen binnen de voorwaarden van de hulpverlening al het mogelijke doen om u optimaal te helpen. Wij verzoeken u om in een pechgeval zelf geen maatregelen te nemen die Land Rover Assistance ook voor u kan uitvoeren. Extra kosten die u dan maakt, kunnen namelijk niet worden vergoed.

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Land Rover Assistance is beschikbaar in de volgende Europese landen/gebieden: Albanië, Bosnië en Herzegovina, België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Republiek Ierland, IJsland, Italië, Kosovo, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Moldavië, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Zweden en Zwitserland. Voor meer informatie hierover, raadpleeg uw instructieboekje i.v.m. garanties

 

Voordelen

Pechhulp

Als u uw reis met uw voertuig niet kunt starten of voortzetten vanwege een technisch probleem of een stranding (brandend waarschuwingslampje) in een land waar de pechhulp actief is (zie algemene voorwaarden), zal Land Rover Assistance een reparatie ter plaatse organiseren, waar dat mogelijk is en waar telefonische assistentie niet voldoet. Als een reparatie ter plaatse niet mogelijk blijkt, zal Land Rover Assistance een sleep organiseren naar de dichtstbijzijnde, of uw eigen, officiële Land Rover Land Rover concessie voor een diagnose en/of reparatie.

Hulp bij een ongeluk

Als u uw reis met uw voertuig niet kunt starten of voortzetten vanwege een ongeluk of botsing, dan zal Land Rover Assistance een sleep organiseren naar uw dichtstbijzijnde, of uw eigen, officiële Land Rover Land Rover concessie voor een diagnose en/of reparatie.

Extra voordelen

Extra voordelen

Vervangend vervoer

Bij pech zal Land Rover Assistance ervoor zorgen dat u als klant kan beschikken over vervangend vervoer gedurende een periode gaande tot maximaal 2 kalenderdagen.

Hou er rekening mee dat de beschikbaarheid van vervangende voertuigen afhankelijk is van de plaatselijke omstandigheden. De huurvoorwaarden zijn van toepassing volgens de regels van elk bedrijf. Het kan zijn dat men uw creditcardinformatie vraagt, afhankelijk van de lokale wetgeving die van kracht is wanneer u het vervangende voertuig in ontvangst neemt.

Alternatieven

Taxi
Land Rover Assistance dekt de kosten voor een taxirit naar het dichtstbijzijnde treinstation, luchthaven of andere plek waar de klant afgezet wenst te worden. Land Rover Assistance dekt de kosten tot een maximum bedrag van €200,- incl. BTW.

Treinreis
Land Rover Assistance dekt de kosten voor een treinreis (enkel eersteklas) tot €400,- incl. BTW per persoon.

Vliegreis
Land Rover Assistance dekt de kosten voor een vliegreis (in Economy of Economy Premium klasse) tot €700,- incl. BTW per persoon.

Overnachting
Mocht een extra overnachting nodig zijn, dan dekt Land Rover Assistance de verblijfskosten (voor allen die hier recht op hebben) voor een overnachting in een 4- of 5-sterrenhotel (tot € 300,- incl. BTW / nacht, inclusief ontbijt) in eigen land en maximaal zeven overnachtingen in een 4- of 5-sterrenhotel (tot € 300,- incl. BTW / nacht, inclusief ontbijt) in het buitenland.

Hulp bij een ongeluk
In geval van een botsing of ongeluk zijn alle bovenstaande klantvoordelen van toepassing, met uitzondering van het vervangend vervoer. Dat zal voor maximaal twee kalenderdagen beschikbaar zijn wanneer het voertuig van de klant is overgebracht naar een officiële Land Rover concessie.

Extra diensten

Extra diensten

Ophalen/terugsturen van het gerepareerde voertuig (binnenland/buitenland)
De klant kan ervoor kiezen om het gerepareerde voertuig zelf op te halen of door Land Rover Assistance het vervoer te regelen van het gerepareerde voertuig naar de woonst van de klant of een andere bestemming naar keuze.

Vervoer van het niet gerepareerde voertuig (binnenland/buitenland)
Land Rover Assistance regelt het vervoer van het niet gerepareerde voertuig van de klant naar een door Land Rover erkende reparateur naar de woning van de klant of naar de bestemming van zijn keuze.

Bovenstaande service is van toepassing op zowel pech- als aanrijdingshulpverlening.