COOKIE POLICY

Land Rover wil graag cookies gebruiken om informatie op uw computer op te slaan. Cookies helpen ons om onze website te verbeteren en die producten en diensten aan te bieden die u volgens ons kunnen aanbelangen. Een van die cookies is essentieel om bepaalde delen van de site te laten werken en werd reeds toegestuurd. U kunt alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar bepaalde onderdelen van de site werken dan mogelijk niet correct. Meer informatie over online gedragspubliciteit of de cookies die we gebruiken en hoe u ze kunt verwijderen, vindt u in ons privacybeleid.

BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

Land Rover Comparison Tool

VERGELIJK ONZE MODELLEN

VOEG MAXIMAAL DRIE MODELLEN TOE OM TE VERGELIJKEN

KIES UW AUTO

KIES UW UITVOERING

KIES UW UITVOERING

KIES UW AANDRIJFLIJN

PRIJZEN EN SPECIFICATIES

SELECTEER MAXIMAAL DRIE AUTO'S OM TE VERGELIJKEN

De hier vermelde waarden zijn NEDC-waarden voortkomend uit de officiële WLTP-fabrieksmetingen conform de EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real-world'-omstandigheden kunnen verschillen. CO2-uitstoot- en brandstofverbruikscijfers kunnen variëren al naargelang de gemonteerde opties, velgen en banden. NEDC-cijfers worden gecorreleerd vanuit WLTP-cijfers (nieuwe officiële testcyclus) om de overgang mogelijk te maken. Waarden worden ter informatie opgegeven t.b.v. de taxatie. Juiste belastingtarieven kunnen zo worden bepaald.

WLTP is de nieuwe officiële EU-test die wordt gebruikt om gestandaardiseerde CO2uitstoot en brandstofverbruikscijfers voor personenauto's te berekenen. Hiermee worden brandstof- en energieverbruik, actieradius en emissies gemeten. Deze is ontwikkeld om resultaten te verkrijgen die het brandstofverbruik onder werkelijke rijomstandigheden beter benaderen. Er worden auto's getest die zijn uitgerust met opties en er gelden een zwaardere testprocedure en rijprofiel. TEL (Test Energy Low, energietest licht) en TEH (Test Energy High, energietest zwaar) worden getoond als een gemeten bandbreedte onder WLTP-testomstandigheden. TEL geeft de zuinigste cijfers aan (wanneer de auto is uitgerust met de lichtste set opties). TEH geeft de minst zuinige cijfers aan (wanneer de auto is uitgerust met de zwaarste set opties). WLTP-wetgeving schrijft voor dat wanneer er een verschil van minder dan 5 g/km CO2 is tussen TEL en TEH, alleen TEH wordt vermeld.


*Vast: bruikbaar koffervolume, gemeten conform de VDA-norm met massieve blokken (200 mm x 50 mm x 100 mm).
**Vloeibaar: theoretisch of bruto koffervolume, gemeten door de laadruimte via simulatie te vullen met vloeistof.


DISCOVERY:


Bij auto's uitgerust met Aero-velgen en banden met lage rolweerstand is het trekgewicht 2.500 kg
De breedte van de bagageruimte is 1.273 bij auto's met 4-Zone climate control.


DISCOVERY SPORT:

De hier vermelde waarden zijn NEDC-waarden voortkomend uit de officiële WLTP-fabrieksmetingen conform de EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real-world'-omstandigheden kunnen verschillen. CO2-uitstoot- en brandstofverbruikscijfers kunnen variëren al naargelang de gemonteerde opties, velgen en banden. NEDC-cijfers worden gecorreleerd vanuit WLTP-cijfers (nieuwe officiële testcyclus) om de overgang mogelijk te maken. Waarden worden ter informatie opgegeven t.b.v. de taxatie. Juiste belastingtarieven kunnen zo worden bepaald.​

‡‡Klik hier om de Nieuwe Discovery Sport WLTP-waarden te bekijken.
WLTP is de nieuwe officiële EU-test die wordt gebruikt om gestandaardiseerde CO2 uitstoot en brandstofverbruikscijfers voor personenauto's te berekenen. Hiermee worden brandstof- en energieverbruik, actieradius en emissies gemeten. Deze is ontwikkeld om resultaten te verkrijgen die het brandstofverbruik onder werkelijke rijomstandigheden beter benaderen. Er worden auto's getest die zijn uitgerust met opties en er gelden een zwaardere testprocedure en rijprofiel. TEL (Test Energy Low, energietest licht) en TEH (Test Energy High, energietest zwaar) worden getoond als een gemeten bandbreedte onder WLTP-testomstandigheden. TEL geeft de zuinigste cijfers aan (wanneer de auto is uitgerust met de lichtste set opties). TEH geeft de minst zuinige cijfers aan (wanneer de auto is uitgerust met de zwaarste set opties). WLTP-wetgeving schrijft voor dat wanneer er een verschil van minder dan 5 g/km CO2 is tussen TEL en TEH, alleen TEH wordt vermeld.

Vast: bruikbaar koffervolume, gemeten conform de VDA-norm met massieve blokken (200 mm x 50 mm x 100 mm).
††Vloeibaar: theoretisch of bruto koffervolume, gemeten door de laadruimte via simulatie te vullen met vloeistof.
*De topsnelheid bedraagt 221 km/h indien de auto is uitgerust met 18" velgen.
I.c.m. zomerbanden is de maximale daklast gereduceerd tot 60 kg (inclusief roof rails en dwarsdragers).


DEFENDER:

De hier vermelde waarden zijn NEDC-waarden voortkomend uit de officiële WLTP-fabrieksmetingen conform de EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real-world'-omstandigheden kunnen verschillen. CO2-uitstoot- en brandstofverbruikscijfers kunnen variëren al naargelang de gemonteerde opties, velgen en banden. NEDC-cijfers worden gecorreleerd vanuit WLTP-cijfers (nieuwe officiële testcyclus) om de overgang mogelijk te maken. Waarden worden ter informatie opgegeven t.b.v. de taxatie. Juiste belastingtarieven kunnen zo worden bepaald.​

††Klik hier om de Defender WLTP-waarden te bekijken.
WLTP is de nieuwe officiële EU-test die wordt gebruikt om gestandaardiseerde CO2-uitstoot- en brandstofverbruikscijfers voor personenauto's te berekenen. Hiermee worden brandstof- en energieverbruik, actieradius en emissies gemeten. Deze is ontwikkeld om resultaten te verkrijgen die het brandstofverbruik onder werkelijke rijomstandigheden beter benaderen. Er worden auto's getest die zijn uitgerust met opties en er gelden een zwaardere testprocedure en rijprofiel. TEL (Test Energy Low, energietest licht) en TEH (Test Energy High, energietest zwaar) worden getoond als een gemeten bandbreedte onder WLTP-testomstandigheden. TEL geeft de zuinigste cijfers aan (wanneer de auto is uitgerust met de lichtste set opties). TEH geeft de minst zuinige cijfers aan (wanneer de auto is uitgerust met de zwaarste set opties). WLTP-wetgeving schrijft voor dat wanneer er een verschil van minder dan 5 g/km CO2 is tussen TEL en TEH, alleen TEH wordt vermeld.

De topsnelheid bedraagt 208 km/h indien de auto is uitgerust met 22" velgen.
Inclusief een bestuurder van 75 kg, alle vloeistoffen en 90% brandstof.
‡‡Inclusief alle vloeistoffen en 90% brandstof.
De dynamische daklast staat een gewicht van 118 kg/168 kg (90/110) toe indien uitgerust met offroadbanden en een Expedition-imperiaal. De statische daklast staat een gewicht van 300 kg toe.
Vast of bruikbaar koffervolume: inhoud gemeten met massieve blokken conform VDA-norm (200 mm x 50 mm x 100 mm). Vloeibaar of theoretisch koffervolume: bruto inhoud gemeten door laadruimte via simulatie te vullen met vloeistof.
**Wanneer afdekking sleepoog verwijderd is.

Vermelde gewichten gelden voor auto's in standaarduitvoering. Gemonteerde opties kunnen dit gewicht verhogen.​

Opties en de beschikbaarheid hiervan kunnen verschillen per uitvoering (model en aandrijflijn), of kunnen alleen i.c.m. andere opties worden geselecteerd. Raadpleeg een dealer voor meer informatie of configureer uw auto online.​