UPDATE UW BROWSER

Helaas is uw browser verouderd en kan deze niet worden ondersteund. Upgrade uw browser om te profiteren van de geavanceerde functies op deze site.

CLOSE LABEL

BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

INCONTROL CONNECT FAQS

INCONTROL APPS FAQs

MODEL SELECTEREN

INCONTROL APPS FAQs -

  • Land Rover InControl Apps zijn een aantal bekende apps die zijn geoptimaliseerd voor voertuigen en die via een speciale USB-poort op het scherm van het infotainmentsysteem in uw voertuig worden weergegeven. Eenmaal verbonden maakt een complete selectie apps media streaming, cloud based services, location based services en nog veel meer mogelijk via het in het dashboard aangebrachte touchscreen.
  • InControl-producten moeten worden gekozen op het moment dat u uw voertuig bestelt, aangezien de benodigde hardware alleen in de fabriek kan worden ingebouwd.
  • Momenteel is het alleen mogelijk om InControl Apps te kopen in een nieuw voertuig. InControl Apps wordt gekozen wanneer het voertuig wordt besteld, omdat de benodigde hardware in de fabriek wordt ingebouwd. Andere mogelijkheden worden bekeken.
  • Controleer de compatibiliteit van uw telefoon via het gedeelte voor de eigenaar op Land Rover.be. Indien uw telefoon compatibel is, kunt u InControl Apps op uw smartphone installeren en is de InControl Apps-functie onbeperkt bruikbaar.
  • Door veranderen van uw regio via het tabblad Opties van de Smartphone App kunt u zien welke apps beschikbaar zijn voor gebruikers in andere regio's. U kunt deze apps alleen downloaden indien deze ook beschikbaar zijn voor uw eigen regio. Opmerking: beschikbaarheid van een app betekent niet automatisch dat deze ook in uw voorkeurstaal beschikbaar is.
  • Het InControl Apps-systeem heeft een bepaalde prijs, omdat in de fabriek de nodige hardware moet worden ingebouwd. Vraag uw lokale concessiehouder naar de kosten. De InControl App is gratis verkrijgbaar in zowel de Google Play Store als de Apple App Store. Voor sommige apps van derden moet een aankoopprijs worden betaald, of worden abonnementskosten in rekening gebracht.
  • InControl Apps moet worden gekozen wanneer uw voertuig wordt besteld, omdat de benodigde hardware alleen in de fabriek kan worden ingebouwd. Vraag uw lokale concessiehouder naar de beschikbaarheid.
  • U hebt een auto nodig die is uitgerust met InControl Apps, een ondersteunde smartphone en de bij uw telefoon geleverde USB-kabel. Wij adviseren met klem om reservekabels te kopen van de fabrikant van uw mobiele telefoon, zoals iPhone Lightning-kabels van Apple inc.
  • Momenteel niet.
  • Ga naar het gedeelte voor eigenaars op www.LandRover.be/nl/incontrol/incontrol-apps.html en voer de stappen uit om te zien of uw telefoon compatibel is
  • InControl Apps werkt het best met de nieuwste besturingssoftware (iOS 8+)
  • Afhankelijk van uw apparaat gaat u naar de Apple App Store of naar Google Play op uw smartphone. Zoek naar 'InControl Apps' en selecteer Land Rover InControl Apps uit de weergegeven lijst. Bij twijfel kunnen InControl-apps worden geïdentificeerd aan de vermelding van Land Rover als fabrikant en de weergave van het Land Rover-logo. Selecteer Installeren en accepteer de toestemmingen om de installatie te starten. Na de installatie kunt u de app openen en een korte uitleg bekijken.
  • InControl-apps en eventuele updates kunnen via een 3G-verbinding worden gedownload. Downloaden via WiFi wordt aanbevolen omdat hierdoor de kosten van gegevensoverdracht verminderen en een goede verbinding gewaarborgd is.
  • Een lijst van huidige compatibele apps wordt regelmatig bijgewerkt en automatisch in de Smartphone App weergegeven.
  • Open Land Rover InControl Apps op uw smartphone blader door de lijst 'Niet geïnstalleerde apps' tot u de door u gewenste app vindt. Selecteer deze app. Afhankelijk van uw apparaat gaat u nu automatisch naar de Apple App Store of de Google Play Store. Download en installeer de app zoals normaal. Het pictogram van de nieuwe app verschijnt in het deel "Geïnstalleerd" wanneer u de eerstvolgende keer via uw smartphone een verbinding met de auto tot stand brengt.
  • Alleen apps die door Land Rover zijn goedgekeurd, zijn beschikbaar om in InControl Apps te worden gebruikt.
  • Wij doen er alles aan om te waarborgen dat InControl Apps compatibel is met de nieuwste bedieningssystemen. Probeer de Smartphone App opnieuw op uw apparaat te installeren.
  • Om veiligheidsredenen zijn sommige aspecten van InControl Apps beperkt of uitgeschakeld wanneer de auto in beweging is.
  • Wij adviseren met klem om na het downloaden van toepassingen van derden uit de Apple App Store/Google Play Store deze app eerst op de telefoon te openen en daarna pas verbinding met het voertuig te maken. De app kan toestemmingen hebben die moeten worden goedgekeurd voordat de app in de auto kan worden gebruikt. Ook moet soms een account worden gemaakt.
  • Dit is een beveiligingsfunctie van Apple. Indien uw telefoongesprek voert dat langer duurt dan de Auto-Lock-instelling, wordt de telefoon vergrendeld, ook indien deze met InControl Apps is verbonden. U kunt uw iPhone instellen op 'Auto-Lock nooit' via: Instellingen>Algemeen>Auto-Lock en selecteer "Nooit". N.B. De Auto-Lock-instelling "Nooit" is in sommige situaties misschien niet beschikbaar, bijvoorbeeld wanneer uw iPhone door een business beheerder ingestelde instellingen heeft die alleen met een pincode kunnen worden vrijgegeven.
  • Bij de iPhone wordt dit voorkomen door op de knop Home te drukken alvorens de verbinding met InControl Apps tot stand te brengen. Bij Android-apparaten wordt in de prompt een selectievakje weergegeven. Zet hierin een vinkje om pop-ups bij verbinding met de auto uit te schakelen.
  • Ja. Het verdient aanbeveling om voor het gebruik van InControl Apps alleen een smartphone met een passend data-abonnement te gebruiken.
  • Wanneer u een spraaksessie start, activeert uw telefoon een virtuele telefoonoproep (zonder kosten) om toegang tot de microfoons van de auto te krijgen.
  • U kunt de bij uw telefoon geleverde USB-kabel gebruiken. Als u deze kabel niet hebt, is een USB naar Lightning (voor iPhone) of USB naar micro-USB (voor de meeste Android-telefoons) nodig. Het verdient aanbeveling om een reservekabel van uw telefoonfabrikant te kopen.
  • InControl Apps gebruikt een speciale USB-poort, die wordt aangeduid met het InControl Apps-pictogram.
  • Berg uw apparaat op in de buurt van de speciale InControl Apps USB-poort.
  • Nee, bij iPhone krijgt u als de app niet geopend is een verzoek om deze te openen. Als u een Android-telefoon gebruikt, kunt u 'Altijd toestaan' gebruiken om toekomstige veroeken te voorkomen. Denk er echter wel aan dat u telefoon moet worden ontgrendeld alvorens verbinding kan worden gemaakt. Wanneer uw apparaat eenmaal is verbonden, zijn er geen handelingen via de telefoon meer nodig.
  • Bij het verbinden van een telefoon wordt op het touchscreen een veroek weergegeven voor "Bekijken" en "Bluetooth-instellingen". Om via InControl toegang tot audio te kunnen krijgen, moet uw apparaat via Bluetooth met de auto verbonden zijn. Selecteer "Bluetooth-instellingen" en volg de aanwijzingen voor het koppelen van uw telefoon. Wanneer de verbinding tot stand is gebracht, wordt het verzoek voor "Bluetooth-instellingen" vervangen door "Bekijken en luisteren" wanneer uw telefoon via Bluetooth is gekoppeld maar niet de actieve geluidsbron is. Als u nog steeds geen geluid hoort, controleert u of uw smartphone met de auto is gekoppeld door de stappen te volgen die in het gedeelte voor de eigenaar op Land Rover.be worden weergegeven. Controleer ook of het audiovolume van de telefoon en de auto hard staat.
  • Controleer bij het verbinden van uw telefoon met de auto of uw apparaat is ontgrendeld, of hoezen of schermafdekkingen open zijn (sommige hoezen vergrendelen de telefoon wanneer ze worden gesloten), of alle open apps zijn afgesloten en de telefoon op de speciale InControl Apps USB-poort (aanduiding) is aangesloten. Als dit het probleem niet oplost, controleert u of uw apparaat compatibel is. Ga hiervoor naar de pagina voor compatibiliteit op www.LandRover.be
  • Ja. Elke compatibele smartphone waarop InControl Apps is geïnstalleerd kan verbinding met het touchscreen tot stand brengen. Er kan echter slechts één apparaat tegelijkertijd verbonden zijn.
  • Bij het gebruik van InControl-services in gebieden met een slechte netwerkdekking (bijvoorbeeld afgelegen gebieden op het platteland) wordt een pop-up weergegeven wanneer er geen dataverbinding voor een gewenste functie beschikbaar is.
  • U kunt contact opnemen met uw plaatselijke concessiehouder.

INCONTROL WI-FI FAQs

MODEL SELECTEREN

INCONTROL WI-FI FAQs -

  • Wi-Fi Hotspot zorgt voor een 3G Wi-Fi-toegangspunt in uw auto. Met Wi-Fi Hotspot kunnen passagiers via de 3G-verbinding in het voertuig via 8 apparaten verbinding maken met internet. Daarbij wordt een dakantenne gebruikt die voor een meer betrouwbare verbinding onderweg zorgt. Het signaal van de gegevensverbinding via de dakantenne is sterker dan met een smartphone in het voertuig, aangezien de carrosserie van het voertuig een goede ontvangst van gegevens kan belemmeren. Behalve de hardware in het voertuig hebt u een mobiele SIM-kaart nodig, die in de SIM-kaartlezer in het voertuig moet worden geplaatst.
  • Wi-Fi Hotspot werkt via een netwerk voor mobiele telefonie. Het biedt in de auto een betere dataverbinding dan een smartphone, maar werkt niet in gebieden waar geen netwerkdekking voor mobiele telefonie beschikbaar is.
  • Ja. Het systeem werkt alleen met een 3G SIM-kaart en een gegevensabonnement/-vergoeding. Het systeem zorgt in de auto voor een mobiele internetverbinding voor apparaten met Wi-Fi, zoals mobiele telefoons, tablets, enzovoort. Het werkt in feite als een "3G-dongle".
  • U hebt een 3G "SIM Only-kaart voor data" nodig. Soms worden deze kaarten "SIM Only-kaart voor internet" of "SIM Only-kaart voor breedband" genoemd. Dit is een andere kaart dan de SIM-kaart in uw mobiele telefoon.
  • Ja. Wi-Fi Hotspot werkt alleen als er voor uw SIM-kaart een gegevensabonnement is afgesloten. Met een SIM Only-kaart voor telefonie (zoals in sommige mobiele telefoons) kunnen geen gegevens worden verzonden en opgehaald.
  • Jaguar Land Rover beveelt momenteel geen provider voor gegevensabonnementen aan. U kunt op veel plaatsen een SIM Only-kaart voor data kopen. SIM Only-kaarten voor data en internetbundels zijn verkrijgbaar van alle grote serviceproviders voor mobiele telefonie.
  • Dat hangt af van de serviceprovider en het soort abonnement dat u hebt. Sommige providers bieden "gedeelde abonnementen" waarmee een extra SIM voor uw Wi-Fi Hotspot kan worden geleverd, die aan het gedeelde abonnement kan worden gekoppeld. Dit betekent dat uw Wi-Fi Hotspot en uw mobiele telefoon gegevens verbruiken van uw gedeelde abonnement en dat u daarvoor één rekening krijgt.
  • Wi-Fi Hotspot is momenteel een functie die aan InControl Remote is gekoppeld. Wi-Fi Hotspot kan alleen worden besteld voor voertuigen met InControl Connect.
  • Wi-Fi Hotspot werkt met 3G-netwerken. De meeste netwerken ondersteunen 3G. Wi-Fi Hotspot is niet compatibel met 4G.

INCONTROL PROTECT -

  • InControl Protect bestaat uit de volgende verbonden elementen:


    SOS-noodoproep: wanneer de airbags worden geactiveerd, of wanneer wordt gedetecteerd dat het voertuig overkop gegaan is, wordt automatisch een noodoproep verzonden. In deze gevallen wordt vanuit het voertuig automatisch een oproep naar de alarmcentrale verzonden, die de relevante hulpdiensten op weg sturen. Een handmatige SOS-noodoproep wordt gestart wanneer een passagier op de SOS-noodoproepknop aan de rechterzijde van de dakconsole drukt.


    Indien uw voertuig onverhoopt in panne valt, drukt u op de Optimised Land Rover Assistance-knop in de auto. De positie van uw voertuig wordt met behulp van satellieten nauwkeurig bepaald en samen met de voertuiggegevens verstuurd om zo weinig mogelijk tijd te verliezen. Een Optimised Land Rover Assistance-oproep kan ook gebeuren via de Remote Smartphone-app of bellen met Land Rover Assistance via een vaste telefoon. (Alleen bij oproepen via de Optimised Land Rover Assistance-knop wordt de GPS-locatie van het voertuig doorgegeven).


    Smartphone-app: met de InControl Remote Smartphone-app kunt u vóór vertrek uw brandstofpeil en actieradius op afstand controleren. U kunt uw auto op een volle parkeerplaats terugvinden en controleren of u alle portieren en ruiten hebt gesloten. U kunt ook uw ritten downloaden voor het indienen van de aangifte van uw bedrijfskilometers.

  • Als u in een noodsituatie terechtkomt en hulpdiensten nodig hebt, opent u de klep rechts op de dakconsole door op die klep te drukken. Vervolgens houdt u de knop twee seconden ingedrukt om een noodoproep te plaatsen (de knop knippert dan oranje). De oproep is tot stand gebracht als een medewerker van het hulpteam antwoordt. De locatie van uw voertuig wordt automatisch naar het hulpteam verzonden die vervolgens de juiste hulpdienst naar u toestuurt. Na afloop van de oproep wordt de knop weer rood. De klep moet na de oproep worden gesloten. LET OP: bij een botsing of als de airbags van het voertuig zijn geactiveerd, wordt er automatisch een SOS-noodoproep geplaatst.
  • Er wordt automatisch een SOS-noodoproep geplaatst als de airbags zijn geactiveerd of bij een botsing. In deze gevallen wordt er automatisch een oproep vanuit het voertuig verzonden en wordt de GPS-locatie van uw voertuig naar de hulpdiensten verzonden.


    Een handmatige SOS-noodoproep wordt gestart wanneer een passagier op de SOS-noodoproepknop in de dakconsole drukt

  • Nee. Bij de SOS-noodoproep wordt een afzonderlijk systeem met een speciale SIM-kaart in het voertuig gebruikt.
  • De SOS-noodoproepservice is beschikbaar in het land waar u een abonnement hebt op de InControl-services en in landen waar het noodtelefoonnummer 112 wordt ondersteund. In de landen waar 112 wordt ondersteund, wordt er telefonisch contact gemaakt met de hulpdiensten, maar worden er geen locatiegegevens naar de hulpdiensten verstuurd.
  • Het voertuig probeert meerdere malen een oproep te plaatsen. Als er echter geen mobiel signaal wordt gevonden, kan die oproep niet tot stand worden gebracht, stopt de knop oranje te knipperen en wordt die knop weer rood.
  • Als u per ongeluk op de SOS-noodoproepknop drukt, wordt er een oproep geplaatst. Zodra de medewerker van de SOS-dienst uw oproep beantwoordt, vertelt u die medewerker dat u per ongeluk op de noodoproepknop hebt gedrukt om onnodige financiële kosten te voorkomen.
  • Bij pech onderweg moet de klep links op de dakconsole worden geopend. Houd vervolgens twee seconden de knop ingedrukt om een gratis noodoproep naar Land Rover Assistance te plaatsen (de knop knippert dan oranje). De oproep is tot stand gebracht als een medewerker van het Land Rover Assistance-team antwoordt. De locatie van het voertuig wordt automatisch naar het Land Rover Assistance-team verzonden dat eerst zal proberen het probleem telefonisch op te lossen en daarna indien nodig een hulpdienst naar de locatie van het voertuig stuurt. De klep moet na de oproep worden gesloten.
  • Nee. Bij de Optimised Land Rover Assistance-oproep wordt een afzonderlijk systeem met een speciale SIM-kaart in het voertuig gebruikt.
  • U kunt de Optimised Land Rover Assistance-service gebruiken in elk land dat onder het beleid van Land Rover Assistance valt. Als u Land Rover Assistance gebruikt in een ander land dat onder het beleid valt, wordt u doorverbonden met de hulpdiensten in uw eigen land die zullen zorgen voor hulp op de locatie waar u bent gestrand.
  • Als u per ongeluk op de Optimised Land Rover Assistance-knop drukt, wordt er een oproep geplaatst. Zodra de medewerker van de SOS-dienst uw oproep beantwoordt, vertelt u die medewerker dat u per ongeluk op de Optimised Land Rover Assistance-knop hebt gedrukt om onnodige financiële kosten te voorkomen.
  • De Optimised Land Rover Assistance-functie in uw InControl Protect-services biedt op zich geen hulp bij pech onderweg, maar is een uitbreiding op de diensten die onder uw Land Rover Assistance-abonnement worden verleend. Wanneer uw Land Rover Assistance-abonnement is verlopen, kan er vanuit het voertuig met de knop voor de Optimised Land Rover Assistance-oproep nog steeds verbinding worden gemaakt met het Land Rover Assistance-callcenter, maar moet u voor elke geleverde dienst betalen.
  • Met Ritten kunt u de gegevens van uw ritten vastleggen, opslaan en exporteren. Een rit wordt in het logboek opgeslagen als er meer dan 1 km is afgelegd en de motor wordt uitgeschakeld. De route kan worden bekeken op een kaart en afstand, brandstofverbruik, duur van de rit en gemiddelde snelheid kunnen worden opgehaald. Ritgegevens kunnen worden weergegeven, verwijderd en bijvoorbeeld voor het indienen van aangiften naar Excel worden geëxporteerd. De rittenfunctionaliteit is beschikbaar in de InControl Remote Smartphone App en op de My Land Rover InControl Website. Bij het maken van uw account wordt u gevraagd uw ritvoorkeuren op te geven. U kunt Ritten helemaal uitschakelen. Let op, als u Ritten inschakelt, kunt u een, meerdere of alle ritten verwijderen via de InControl Remote Smartphone App of de My Land Rover InControl Website.
  • De rittenfunctionaliteit kan worden in- en uitgeschakeld in de InControl Remote Smartphone App en op de My Land Rover InControl Website.


    De status van deze functionaliteit kan worden bekeken en gewijzigd in "Voertuiginstellingen" in de InControl Remote Smartphone App en op de My Land Rover InControl Website. Om Ritten in te schakelen, schakelt u de rittenoptie in. Voor uitschakelen van Ritten schakelt u de rittenoptie uit. U moet daarvoor uw PIN invoeren en de wijziging opslaan.

  • Voertuigen kunnen alleen actief worden gevolgd wanneer er een SOS-noodoproep of een Optimised Land Rover Assistance-oproep wordt geplaatst of geactiveerd. In dat geval wordt de locatie van het voertuig automatisch naar de hulpdienst of de pechhulp verzonden. Als u bovendien InControl Secure hebt en hebt bevestigd dat uw voertuig is gestolen, wordt de locatie van uw voertuig actief gevolgd.
  • U kunt de InControl Remote Smartphone App downloaden door te zoeken naar Land Rover InControl Remote op Google Play of in de Apple App store. Er is ook een demomodus beschikbaar, waarmee u de belangrijkste functies van de app kunt bekijken zonder dat u daarvoor een echt voertuig nodig hebt.
  • De InControl Remote Smartphone App werkt met Android-apparaten met Android v4.1 en hoger (bijvoorbeeld Samsung Galaxy S4 en HTC ONE M8) en Apple-apparaten met iOS-versie 6.0 en hoger (iPhone 4S en hoger).
  • Als u een abonnement hebt, worden er alleen kosten in rekening gebracht voor het gebruik van data en het telefoneren vanuit de InControl Remote Smartphone App, in overeenstemming met het contract voor uw mobiele telefoon.
  • Ja. U kan de app naar meerdere smartphones downloaden. De gebruikersnaam en het wachtwoord voor de InControl Remote-account zijn op beide apparaten gelijk.
  • Met de InControl Remote Smartphone App kunt u belangrijke informatie over het voertuig bekijken, zoals het brandstofpeil en bepaalde waarschuwingen die op het dashboard worden weergegeven, zoals bandenspanning en het peil van alle vloeistoffen. Bij een abonnement op Remote Premium kunt u ook op afstand met uw auto communiceren.
Land Rover InControl Touch

INFOTAINMENT

Ons intuïtieve en volledig nieuwe multimediasysteem.

Land Rover InControl Protect

INCONTROL PROTECT

Houd uw wagen in de gaten en vraag om hulp waar u zich ook bevindt.

Land Rover InControl Secure

INCONTROL SECURE

Bij diefstal kan uw wagen worden opgespoord en gerecupereerd.

InControl Support

INCONTROL SUPPORT

Kom meer te weten over de InControl-producten en contactgegevens.

Het bekijken van video’s, die in dit gedeelte van onze website worden weergegeven, vereist het gebruik van cookies. Als u deze inhoud wilt bekijken, moet u uw cookievoorkeuren aanpassen om toestemming te geven voor de volgende soorten cookies:
  • FUNCTIONELE COOKIES