BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

EXPERTS VAN HET RODE KRUIS DRIJVEN HET PROTOTYPE VAN DE NIEUWE LAND ROVER DEFENDER IN WOESTIJNTESTS TOT HET UITERSTE OM DE VOORTZETTING VAN 65 JAAR SAMENWERKING TE VIEREN

De nieuwe Land Rover Defender werd onder het waakzame oog van terreinspecialisten van de Internationale Federatie van Rode Kruis- en Rode Halve Maanverenigingen (IFRC) uitgetest in de laatste fase van zijn wereldwijde testprogramma. Het prototype werd naar de basis van het wereldwijde wagenpark van de IFRC in Dubai gebracht, met het oog op zijn publieksdebuut later dit jaar.

De ingenieurs van Land Rover bewezen hun collega's van de IFRC zowel op de weg als op ruw terrein dat de wagen over een brede waaier van mogelijkheden beschikt, voordat de IFRC-specialisten van het wagenpark van de IFRC het stuur overnamen om de wagen zelf te testen in de woestijnduinen in de regio en op het kronkelige asfalt van de snelweg Jebel Jais, waarbij ze het geruststellende rijgedrag en het comfort van de nieuwe 4x4 aan den lijve konden ondervinden toen ze de hoogste berg van de Verenigde Arabische Emiraten beklommen.

De test in Dubai valt samen met de vernieuwing van het wereldwijde partnerschap van Land Rover met de IFRC - een relatie die 65 jaar teruggaat tot 1954, toen de eerste speciaal aangepaste Land Rover in de regio als rijdende medische hulppost in gebruik werd genomen. Dit jaar viert de humanitaire organisatie haar honderdjarig bestaan, met '100 Jaar Hoop'. De komende drie jaar steunt Land Rover initiatieven op het gebied van rampenparaatheid en -bestrijding in onder meer India, Mexico en Australië.

Ilir Caushaj, IFRC's teamleider voor wereldwijde wagenparken en logistiek: “Het Rode Kruis steunt jaarlijks miljoenen mensen in een crisissituatie en is actief in bijna elk land ter wereld. We werken op enkele van de moeilijkst bereikbare plaatsen op aarde, vaak op haast ontoegankelijk terrein, zodat onze teams in staat moeten zijn om alles het hoofd te kunnen bieden. Daarom zijn we er trots op dat we sinds 1954 met Land Rover samenwerken en dat we hun nieuwe Defender op de proef stellen, want samen helpen ze ons kwetsbare gemeenschappen in crisis te bereiken, ongeacht wie en waar ter wereld ze zich bevinden".

Red-Cross
De terreinspecialisten van de IFRC testten de Defender in los zand tussen de glooiende duinen van de woestijn, waar het prototype geen enkele moeite had met de steile hellingen, veeleisende zijdelingse hellingen en blinde toppen, die kenmerkend zijn voor het off-roadrijden in de regio. Bij temperaturen van meer dan 40 graden waren de iconische haarspeldbochten van de snelweg Jebel Jais de volgende bestemming, waar de Defender zijn comfort op de weg en zijn wendbare rijgedrag demonstreerde, met hoogteverschillen van bijna 2.000 meter.

Nick Rogers, Executive Director Product Engineering bij Jaguar Land Rover: “Jaguar Land Rover is er trots op het werk van de IFRC te steunen. Sinds 1954 hebben onze voertuigen afgelegen en kwetsbare gemeenschappen bereikbaar gemaakt, waardoor ze minder kwetsbaar zijn geworden, en we hopen dat de nieuwe Defender deze nalatenschap zal voortzetten. De duinen van Dubai zijn de perfecte plek om aan te tonen dat dit de meest capabele Land Rover ooit is. Hij staat op banden met een totale diameter tot 815 mm, wat resulteert in een zeer groot contactoppervlak. In combinatie met ons op maat gemaakte tractiecontrolesysteem, dat op een grote verscheidenheid aan terreinen kan worden ingesteld, maakt dit de nieuwe Defender fantastisch op zand en ongelooflijk vlot op de weg".

De test, die terreinspecialisten van de IFRC de gelegenheid bood om de nieuwe Defender te ontdekken vóór zijn wereldpremière, is de laatste stap in het ontwikkelingsprogramma van de nieuwe Defender. Tot nu toe werden de prototypes meer dan 1,2 miljoen kilometer getest, waaronder een evenement van een week lang met de natuurbeschermingsorganisatie Tusk in Kenia en een dynamische verschijning op de beroemde heuvel van het Goodwood Festival of Speed.
Red-Cross