BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

LAND ROVER BENZINE- OF DIESELMOTOREN

EEN WELOVERWOGEN BESLISSING

KEUZE UIT VERSCHILLENDE MOTOREN

Wellicht hebt u uw oog laten vallen op een van onze modellen, en u kent waarschijnlijk ons programma benzinemotoren, diesels en de nieuwe PHEV-aandrijving. Maar wat is voor u de beste keuze? Uit ons aanbod motoren past er altijd wel een bij uw lifestyle en bij het type ritten of reizen dat u maakt.

WELK TYPE BESTUURDER BENT U?

  • Benzine of diesel?

    IN DE STAD

    Als u uw auto gebruikt voor korte ritjes in de stad, bijvoorbeeld om de kinderen naar school te brengen of boodschappen te doen, is een benzinemotor een goede keuze. U komt niet vaak op de snelweg en u rijdt voornamelijk kleine afstanden in stedelijke omgevingen.

  • Benzine of diesel?

    TUSSEN STEDEN

    Voor bestuurders die veel kilometers rijden en vooral lange ritten maken op snelwegen en niet in de stad, is een dieselmotor de beste optie.

  • Benzine of diesel?

    DORPEN EN PLATTELAND

    Voor mensen die buiten de stad wonen, maar regelmatig op de snelweg rijden, is een dieselmotor wellicht een goede keuze. Land Rover’s EU6-diesels zijn vrijgesteld van de voorgestelde tarieven in sommige Europese steden met lage-emissiezones.

  • Benzine of diesel?

    RIJPLEZIER

    Als u houdt van opwinding en voornamelijk voor uw plezier rijdt op binnenwegen en bijna nooit in de stad, dan past zowel een diesel- als een benzinemotor bij u.

INGENIUM-MOTOREN

Onze Ingenium-dieselmotoren onderscheiden zich door lage CO2-emissies, bijvoorbeeld vanaf slechts 154 g/km in de Range Rover Evoque. Maak een proefrit in een Land Rover en ervaar zelf de prestaties van onze motoren.

BELANGRIJKSTE FEITEN

  • Benzine of diesel?

    EURO 6-MOTOREN

    Onze EU6-dieselmotoren behoren tot de schoonste ter wereld. Hun emissieniveaus zijn vergelijkbaar met die van benzinemotoren, maar met CO2-emissies die 20-25% lager zijn.

  • Benzine of diesel?

    STIKSTOFOXIDEN

    Al onze auto's die vanaf september 2015 zijn geproduceerd, zijn uitgerust met een uitlaatgasnabehandelingssysteem met selectieve katalytische reductie (SCR), beter bekend als AdBlue. Dit helpt NOx-emissies te beperken.

  • Benzine of diesel?

    Dieselpartikelfilters

    Tussen 2004 en 2016 is onze NOX-uitstoot met meer dan 90% afgenomen. Zeer efficiënte dieselpartikelfilters in onze wagens houden 99,9% van alle deeltjes tegen.

  • Benzine of diesel?

    Lage-emissiezones

    Vandaag stellen bepaalde steden lage-emissiezones in, zoals bijvoorbeeld in Londen (Ultra Low Emission Zone), of nog in Antwerpen en binnenkort in Brussel (LEZ – Low Emission Zone). Dankzij onze EU6-motoren wordt ons huidig gamma niet aangetast door deze maatregelen.

TECHNISCH WOORDENBOEK

MODEL SELECTEREN

TECHNISCH WOORDENBOEK -

  • Stikstofoxide is een gas dat de luchtkwaliteit beïnvloedt.
  • Koolstofdioxide is een gas dat bijdraagt aan de opwarming van de aarde.
  • Fijnstof: vaste en vloeibare deeltjes die in uitlaatgassen zweven en de luchtkwaliteit beïnvloeden.
  • Euro 5-norm vanaf september 2009 – introductie van de dieselpartikelfilter.
  • Euro 6-norm vanaf september 2014 – introductie van het SCR-systeem (selectieve katalytische reductie).
  • Dieselemissievloeistof (beter bekend als AdBlueTM of DEF - Diesel Exhaust Fluid) - oplossing die wordt ingespoten in het uitlaatsysteem om de uitstoot van NOx te verlagen.
  • De dieselpartikelfilter verwijdert 99,9% van alle deeltjes, zodat deze niet via de uitlaat vrijkomen.
  • 'Selective Catalytic Reduction' is een actief uitlaatgasnabehandelingssysteem dat de NOx-uitstoot verlaagt.
  • New European Driving Cycle – een laboratoriumtest die wordt gebruikt om voertuigemissies te meten, mede voor het bepalen van belastingbeleid.
  • Real World Driving Emissions - Vernieuwde wetgeving voor EU6-emissies die de werkelijke rijomstandigheden moet simuleren.
  • WLTP (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure) is het nieuwe proces dat is ingegaan in 2017. Hiermee worden brandstof- en energieverbruik, actieradius en emissies gemeten. WLTP vervangt NEDC (New European Driving Cycle), de rijcyclus die voorheen werd gebruikt om het brandstofverbruik en de emissies van personenauto's in Europa te meten. Deze is ontwikkeld om resultaten te verkrijgen die het brandstofverbruik onder werkelijke rijomstandigheden beter benaderen. Er worden auto's getest die zijn uitgerust met opties en er geldt een zwaardere testprocedure en rijprofiel. De resultaten van de twee testmethoden verschillen omdat de auto's op een andere manier worden getest, niet omdat de prestaties als dusdanig gewijzigd zijn. Meer informatie
  • Ultra Low Emission Zone (ULEZ) (ultralage-emissiezone) – gebied in Londen of andere steden waar extra moet worden betaald voor auto's die niet voldoen aan bepaalde uitstootnormen.

ONTDEK LAND ROVER

  • Benzine of diesel?

    MODELLEN

    Vind uw perfecte Land Rover.

  • Benzine of diesel?

    DUURZAAMHEID

    Wij werken dagelijks aan het vergroten van de duurzaamheid en het reduceren van de ecologische impact van ons productieproces.

De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële fabrieksmetingen conform de EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real-world'-omstandigheden kunnen verschillen. CO₂-emissie- en brandstofverbruikscijfers kunnen variëren al naargelang de gemonteerde velgen en opties.