KEUZE UIT VERSCHILLENDE MOTOREN
Wellicht hebt u uw oog laten vallen op een van onze modellen, en u kent waarschijnlijk ons programma benzinemotoren, diesels en de nieuwe PHEV-aandrijving. Maar wat is voor u de beste keuze? Uit ons aanbod motoren past er altijd wel een bij uw lifestyle en bij het type ritten of reizen dat u maakt.
WELK TYPE BESTUURDER BENT U?
BELANGRIJKSTE FEITEN
Dieselpartikelfilters
Tussen 2004 en 2016 is onze NOX-uitstoot met meer dan 90% afgenomen. Zeer efficiënte dieselpartikelfilters in onze wagens houden 99,9% van alle deeltjes tegen.
TECHNISCH WOORDENBOEK
-
Stikstofoxide is een gas dat de luchtkwaliteit beïnvloedt.
-
Koolstofdioxide is een gas dat bijdraagt aan de opwarming van de aarde.
-
Fijnstof: vaste en vloeibare deeltjes die in uitlaatgassen zweven en de luchtkwaliteit beïnvloeden.
-
Euro 5-norm vanaf september 2009 – introductie van de dieselpartikelfilter.
-
Euro 6-norm vanaf september 2014 – introductie van het SCR-systeem (selectieve katalytische reductie).
-
Dieselemissievloeistof (beter bekend als AdBlueTM of DEF - Diesel Exhaust Fluid) - oplossing die wordt ingespoten in het uitlaatsysteem om de uitstoot van NOx te verlagen.
-
De dieselpartikelfilter verwijdert 99,9% van alle deeltjes, zodat deze niet via de uitlaat vrijkomen.
-
'Selective Catalytic Reduction' is een actief uitlaatgasnabehandelingssysteem dat de NOx-uitstoot verlaagt.
-
New European Driving Cycle – een laboratoriumtest die wordt gebruikt om voertuigemissies te meten, mede voor het bepalen van belastingbeleid.
-
Real World Driving Emissions - Vernieuwde wetgeving voor EU6-emissies die de werkelijke rijomstandigheden moet simuleren.
-
WLTP (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure) is het nieuwe proces dat is ingegaan in 2017. Hiermee worden brandstof- en energieverbruik, actieradius en emissies gemeten. WLTP vervangt NEDC (New European Driving Cycle), de rijcyclus die voorheen werd gebruikt om het brandstofverbruik en de emissies van personenauto's in Europa te meten. Deze is ontwikkeld om resultaten te verkrijgen die het brandstofverbruik onder werkelijke rijomstandigheden beter benaderen. Er worden auto's getest die zijn uitgerust met opties en er geldt een zwaardere testprocedure en rijprofiel. De resultaten van de twee testmethoden verschillen omdat de auto's op een andere manier worden getest, niet omdat de prestaties als dusdanig gewijzigd zijn. Meer informatie
-
Ultra Low Emission Zone (ULEZ) (ultralage-emissiezone) – gebied in Londen of andere steden waar extra moet worden betaald voor auto's die niet voldoen aan bepaalde uitstootnormen.
‡De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële fabrieksmetingen conform de EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real-world'-omstandigheden kunnen verschillen. CO₂-emissie- en brandstofverbruikscijfers kunnen variëren al naargelang de gemonteerde velgen en opties.