COOKIE POLICY

Land Rover wil graag cookies gebruiken om informatie op uw computer op te slaan. Cookies helpen ons om onze website te verbeteren en die producten en diensten aan te bieden die u volgens ons kunnen aanbelangen. Een van die cookies is essentieel om bepaalde delen van de site te laten werken en werd reeds toegestuurd. U kunt alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar bepaalde onderdelen van de site werken dan mogelijk niet correct. Meer informatie over online gedragspubliciteit of de cookies die we gebruiken en hoe u ze kunt verwijderen, vindt u in ons privacybeleid.

BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

Pete Simkin and Scott Higgins highlight ground-breaking capability features of New Range Rover Evoque

Voor Pete, Land Rover’s Chief Engineer, en Scott, Vehicle Engineering Manager Land Rover, is de nieuwe Range Rover Evoque onmiskenbaar een evolutie van het Range Rover design DNA, maar is zijn technologie absoluut revolutionair. In dit volgende deel van onze exclusieve verhalenserie, praten wij op de testafdeling van Land Rover met deze twee ingenieurs. Ontdek samen met ons de details van enkele baanbrekende systemen van de nieuwe Evoque, die zowel een primeur in de auto-industrie als in zijn klasse vormen.

L551-CC-1-pete-680x450

DE TECHNISCHE REVOLUTIE TOT STAND BRENGEN

“Onze visie was om een auto te ontwikkelen die nog verfijnder, aanzienlijk efficiënter en onmiskenbaar Range Rover is.”
— Pete Simkin

Pete en zijn engineeringteam werkten vanaf het begin aan het vernieuwen van elk element van de nieuwe Evoque. Daarbij werd begonnen bij de basis en werden dag in dag uit grenzen verlegd. Zonder twijfel voldoet de nieuwe Evoque aan de visie van het engineeringteam en wist de auto deze zelfs in meerdere opzichten te overtreffen. Voorbeelden zijn de totaal nieuwe architectuur, de Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) aandrijflijn, de compleet nieuwe achterwielophanging en de verder verbeterde voorwielophanging, grotere doorwaaddiepte, nieuwe Active Driveline, grotere brandstoftank, grotere bagageruimte en meer been- en knieruimte achterin. Ook introduceert hij twee nieuwe, opwindende technologieën – niet alleen voor het segment van de compacte SUV’s, maar zelfs voor de complete SUV-klasse: ClearSight Ground View en ClearSight achteruitkijkspiegel.


WERELDPRIMEUR #1 – CLEARSIGHT GROUND VIEW

ClearSight Ground View, een favoriet van het engineeringteam, is een wereldprimeur die bestuurders van de nieuwe Evoque waarschijnlijk net zo fantastisch zullen vinden als de bedenkers ervan. Aanleiding voor de ontwikkeling was de constatering dat een groot deel van het zicht van de bestuurder van het gebied direct voor de auto wordt geblokkeerd door de motorkap, waardoor een dode hoek ontstaat. Met ClearSight Ground View-technologie kan dit gebied zichtbaar worden gemaakt. Daarmee krijg je niet alleen te zien wat er aankomt, maar ook wat er onder het voorste deel van de auto gebeurt. Hoe werkt dat? De voorzijde van de nieuwe Evoque is uitgerust met drie camera’s — één onder elke buitenspiegel en één aan de voorzijde. De beelden (van alle drie de camera’s) worden samengevoegd en vervolgens op het touchscreen getoond, waarmee een duidelijk, ongestoord beeld wordt gegeven van het gebied direct voor en onder de auto.


WERELDPRIMEUR #2 – CLEARSIGHT-ACHTERUITKIJKSPIEGEL

Het geraffineerde ontwerp van de nieuwe Evoque is een ontwikkeling van het prachtige design in coupé-stijl van de originele Evoque. Om dit iconische design te realiseren, zonder het uitzicht naar achteren te verminderen, heeft het engineeringteam de ClearSight-achteruitkijkpiegel ontwikkeld. Hiermee hebt u een ongestoord, helder beeld in hoge resolutie van wat er achter u gebeurt – zelfs met passagiers op de achterbank of hoog opgestapelde spullen in de bagageruimte. U activeert de functie via een schakelaar in de onderzijde van de spiegel, die via een beeldscherm in de spiegel beelden laat zien van een in de dakantenne geïntegreerde camera.

WERELDPRIMEUR #3 – MHEV-AANDRIJFLIJN

Een ander resultaat waar het engineeringteam trots op is: de nieuwe Evoque is de allereerste compacte SUV met een Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) aandrijflijn. De technologie wint energie terug die normaal verloren gaat tijdens uitrollen en afremmen, en slaat deze op in een accu, om die energie vervolgens te gebruiken om de motor te ondersteunen. Het resultaat is een toonaangevend laag brandstofverbruik. Voor Scott Higgins was het absoluut noodzakelijk om een aanzienlijke reductie van brandstofverbruik te realiseren, zonder negatieve effecten voor de offroad-capaciteiten; iets waarin de nieuwe Evoque eveneens excelleert.


SLIMMER EN VERFIJNDER RIJDEN

Ter afsluiting van deze lijst met baanbrekende technologieën, vertelden de twee ingenieurs ook hoe de nieuwe Evoque is ontworpen voor een nóg betere rijbeleving. Uitgerust met een compleet nieuw Active Driveline-systeem, biedt de auto een aanzienlijk verfijnder en super-efficiënt rijgedrag; ongeacht of u op een natte, gladde weg rijdt of offroad gaat door een modderig veld. Het systeem denkt actief mee en neemt alle beslissingen voor u, waarbij het in een fractie van een seconde reageert op wisselende omstandigheden. Bovendien biedt de nieuwe Evoque ook Terrain Response 2, voor toonaangevende Range Rover capaciteiten in een compacte SUV.

Kijk hier binnenkort weer voor het volgende verhaal, waarin wij meer vertellen over de revolutionaire technologie van de nieuwe Evoque, tijdens een interview met twee andere leden van het engineeringteam.

1Beschikbaar als onderdeel van 360° Surround Camera System. Alleen beschikbaar i.c.m. de automatisch dimmende, elektrisch verstel-, verwarm- en inklapbare buitenspiegels met instapverlichting.
2Klanten met varifocale of bifocale brilglazen, kunnen problemen hebben met het bekijken van de digitale modus van de spiegel. Maar de normale spiegelmodus kan altijd worden gebruikt.
3Alleen D240- en P300-motoren.

*Alleen i.c.m. automatische transmissie.

Specificaties die zijn omschreven als uniek voor de Range Rover Evoque First Edition zijn mogelijk apart beschikbaar, of in combinatie met auto's een volgend modeljaar of later.

InControl-functies, opties en de beschikbaarheid daarvan verschillen per land. Vraag uw Land Rover concessiehouder naar de beschikbaarheid en voorwaarden. Getoonde informatie en afbeeldingen met betrekking tot InControl-technologie, inclusief schermen of fragmenten, zijn onderhevig aan software-updates, versiebeheer en andere systeem-/visuele wijzigingen, afhankelijk van de geselecteerde opties. Bepaalde functies vereisen een geschikte SIM-kaart en een geschikt datacontract dat ook nog doorloopt na de door uw concessiehouder geadviseerde aanloopperiode. Dekking van mobiele netwerken kan niet overal worden gegarandeerd. InControl Apps en Remote App moeten worden gedownload uit de Apple/Play Store. De bestuurder dient interieurfuncties alleen te gebruiken wanneer dat veilig is om te doen. Bestuurders dienen er te allen tijde voor te zorgen dat zij de auto onder controle hebben.