BROWSER-UPDATE

Wij hebben vastgesteld dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is beveiligd tegen de nieuwste internetrisico's.

LAND ROVER DEFENDER BEKROOND TOT ALGEHELE WINNAAR WOMEN’S WORLD CAR OF THE YEAR 2021

Defender WWCOTY_08_03_2021

De Land Rover Defender wordt uitgeroepen tot Supreme Winner Women’s World Car of the Year 2021 en Beste middelgrote SUV van 2021, waarbij de nadruk komt te liggen op zijn opvallende design, onovertroffen terreincapaciteiten, uitmuntend rijgedrag op de weg en de 21e-eeuwse functionaliteit en connectiviteit. Deze onstuitbare 4x4 viert Internationale Vrouwendag dan ook in stijl. Het is de eerste keer dat een Land Rover de hoofdprijs wint in deze verkiezing.

De meest capabele Land Rover ooit blijft trouw aan de pioniersgeest die al meer dan zeventig jaar centraal staat bij het merk en geeft een nieuwe invulling aan de term ‘avontuur’ voor de 21e eeuw. Hij verenigt zijn iconische naam, vormgeving en capaciteiten met diverse koetswerkdesigns en kan worden gepersonaliseerd met vier accessoirepacks zodat eigenaars er maximaal van kunnen genieten (Adventure Pack, Country Pack, Urban Pack, Explorer Pack). De Women’s World Car of the Year-awards (WWCOTY) is wereldwijd de enige autoverkiezing met een jury die uitsluitend uit vrouwen bestaat. Vijftig autojournalisten uit 38 landen en vijf continenten onderscheiden de beste nieuwe modellen op de markt. De nieuwe Defender werd op de verkiezing uitgeroepen tot Beste middelgrote SUV van 2021 en werd, net op Internationale Vrouwendag, ook bekroond met de WWCOTY-prijs (Women’s World Car of the Year).

Nick Collins, Executive Director Vehicle Programmes bij Jaguar Land Rover, verklaart: “Dit is een enorme eer voor het hele team en een beloning voor het harde werk dat we geleverd hebben om een dergelijk capabel voertuig te creëren. De Defender won al meer dan 50 internationale onderscheidingen, wat bevestigt dat onze oorspronkelijke visie voor een 21e-eeuwse Defender de juiste was. De nieuwe Defender combineert een onmiskenbaar silhouet met hypergeavanceerde technologie in een design dat zijn erfgoed honoreert en authentieke Land Rover-capaciteiten biedt. Dat resulteerde in een 4x4-gamma dat de naam Defender alle eer aandoet, van een efficiënte oplaadbare hybrideaandrijving tot de krachtige nieuwe Defender V8.”

Marta García, Executive President Women’s World Car of the Year, voegt toe: “De legende heeft zichzelf overtroffen. De Land Rover Defender is niet langer zomaar een SUV om de Amazone door te reizen of de woestijn in te gaan. Deze recentste vernieuwing nodigt u uit om op de weg te rijden met hetzelfde comfort als in een luxeberline. Daarom, en vanwege zijn technologie en comfort, werd hij door de Women's World Car of the Year verkozen tot Beste Auto van het Jaar.”

De sobere persoonlijkheid van de oorspronkelijke Defender komt terug in het interieur, dat in het teken van eenvoud en functionaliteit staat. De Defender 110 biedt vijf, zes of 5+2 zitplaatsen, terwijl de 90 plaats biedt aan zes inzittenden in een auto met de lengte van een compacte gezins-hatchback. De capaciteiten van de Defender vestigen nieuwe normen voor robuustheid op het terrein en comfort op de weg. Ondersteund door het sterke aluminium D7x-platform – de stijfste structuur van Land Rover ooit – staan baanbrekende terreintechnologieën en hypergeavanceerde motoren garant voor onstuitbare capaciteiten. Zijn nauwkeurig afgestelde rijgedrag garandeert een meeslepende rijervaring en een toonaangevend langeafstandscomfort op alle terreinen. De experts van Euro NCAP gaven de Defender dan ook de maximale veiligheidsscore van vijf sterren.

Met zijn gamma geavanceerde Ingenium-benzinemotoren en schonere dieselmotoren heeft de Defender het vermogen, de controle en de efficiëntie voor elke omgeving, terwijl een oplaadbare hybrideaandrijving (PHEV) de auto tot 43 kilometer* zuiver elektrisch en dus stil laat rijden. De krachtige V8-benzinemotor met compressor tilt de prestaties en het rijplezier dan weer naar ongekende hoogten.

Hypergeavanceerde technologie verzekert een 21e-eeuwse connectiviteit. Zijn elektrische voertuigarchitectuur (EVA2) van de nieuwste generatie en de SOTA-updates (Software-Over-The-Air) zorgen er samen voor dat de Defender steeds geconnecteerd en up-to-date is. Het intuïtieve Pivi Pro infotainmentsysteem onderscheidt zich door een eenvoudige menustructuur en geeft vanaf het startscherm rechtstreeks toegang tot de meest gebruikte functies. Bovendien vergen de eenvoudig te personaliseren lay-outs de helft minder input dan voorheen.

De Defender-familie omvat voortaan de Defender 90 en Defender 110, terwijl de nieuwe, 525 pk sterke Defender V8 de typische Land Rover-capaciteiten combineert met ongelooflijke prestaties en specifieke chassisinstellingen om de betrokkenheid van de bestuurder te verhogen.

Sinds zijn lancering won de Defender wereldwijd al meer dan vijftig onderscheidingen, waaronder die van ‘Auto van het Jaar 2020’ van Top Gear, ‘SUV van het Jaar 2021’ van Motortrend, ‘Beste SUV van 2020’ van Autocar en ‘Auto van het Jaar 2020’ van Autowereld. Een ongezien succes dat zich ook vertaalt in een bijzonder succesvolle verkoop niet alleen in België, maar ook wereldwijd.

De Defender 90 is in België beschikbaar vanaf € 51.100 en de Defender 110 vanaf € 56.800.

* De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële WLTP-fabrieksmetingen conform de EU-wetgeving, met een volledig opgeladen accu. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real-world'-omstandigheden kunnen verschillen. Cijfers m.b.t. brandstof- en energieverbruik, actieradius en CO₂-uitstoot kunnen variëren al naargelang factoren als rijstijl, weersomstandigheden, traject, wegenstaat, belading van het voertuig, gemonteerde velgen, banden, opties en accessoires, en de staat van de accu. Actieradiuswaarden voor voertuigen in elektrische modus (EV) worden bepaald met een productiemodel over een standaardroute.